مدیرعامل شرکت راه آهن خبر داد:

برقی کردن قطار تهران مشهد با فاینانس 2 میلیاردی چین / دو خطه شدن یک هزار و 160 کیلومتر خط راه آهن

خبرگزاری پانا : مدیرعامل شرکت راه آهن از ردیف جدید بودجه ای به منظور توسعه راه آهن در بودجه 93 خبرداد و افزود: 15هزار میلیارد ردیف بودجه ای جدید برای رفع گلوگاه ها و بهبود شبکه موجود راه آهن پیش بینی شده است.

کد مطلب: ۱۹۲۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا محسن پورسید آقایی در یک نشست خبری ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: در سفرهای نوروزی امسال 3 درصد به تعداد صندلی های مسافری افزوده می شود اما در مسیر مشهد 7 درصد به تعداد صندلی ها افزوده خواهد شد.
وی با بیان اینکه ظرفیت حمل مسافر در نوروز امسال تا یک میلیون و 884 هزار صندلی خواهد بود گفت: تا کنون یک میلیون بلیط نوروزی به فروش رفته و 800 هزار بلیط باقی مانده است.
مدیرعامل شرکت راه آهن خاطرنشان کرد: شرکت رجا ، بنیاد و ریل ترابر در نوروز امسال در مسیر برگشت 30 درصد تخفیف خواهند داشت.
وی در خصوص متروی کرج- هشتگرد نیز گفت: این خط به زودی وارد مراحل اجرایی می شود و در قطار پرند نیز مجری مترو تهران تعیین شده تا بتواند به انجام کار سرعت دهد.
وی خاطرنشان کرد: وزارت راه 300 میلیارد تومان بودجه برای متروی پرند تخصیص خواهد داد و یکصد میلیارد تومان بودجه نیز توسط شرکت مترو و یکصد میلیارد تومان بودجه نیز توسط پیمانکاران بخش خصوصی انجام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت راه آهن پیش بینی کرد: تا قبل از پایان سال آینده مترو پرند به بهره برداری برسد.
وی افزود : بخش فرودگاهی آن تا تابستان 93 انجام و ادامه آن تا پرندتا پایان 93 خواهد شد.

پور سید آقایی با اشاره به کمبود خطوط دو خطه در راه آهن کشور گفت: تا پایان سال 96 میزان حمل بار از 33 میلیون تن فعلی به 70 میلیون تن و حمل مسافراز 27 میلیون مسافر به 40 میلیون نفرافزایش خواهد یافت.
پورسید آقایی خاطرنشان کرد: به این منظور ضمن اصلاح خطوط موجود برخی خطوط مانند خط آهن بافق به اصفهان دو خطه می شود و در اصفهان نیز که قفل ترافیکی وجوددارد دو خطه شدن خطوط در دستور کار است.
وی با بیان اینکه خط آهن اصفهان به قم نیز از دیگر خطوطی است که باید دو خطه شود، افزود: دربخش قطارهای مسافری نیز مسیرتهران به قزوین دو خطه می شود.
مدیرعامل شرکت راه آهن خاطر نشان کرد: با راه اندازی قطار قزوین به رشت و میانه به تبریز ترافیک بار و مسافر به شدت افزایش می یابد بنابراین دو خطه شدن خط مسافری تهران به قزوین در دستور کار قرار گرفته است.
پورسید آقایی خاطرنشان کرد: تا پایان سال 96 هفت صدو پنجاه دستگاه واگن مسافری به ظرفیت موجود افزوده می شود.
وی افزود: در حال حاضر2200 واگن مسافری وجود دارد که برای افزایش آن باید بخشی از نیاز از خارج کشور تامین شود.
وی ادامه داد : به منظور تشویق بخش خصوصی مقرر شده است هرکسی که وام برای خرید واگن دریافت کند از 20 درصد از نرخ سود وام توسط راه آهن پرداخت شود.
وی یارانه سود تسهیلات در بخش واگن های باری را 10 تا 14 درصد اعلام کرد و افزود: اگر ظرفیت تولید داخل نتواند پاسخگو باشد شرکت ها مجازند از طریق صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کنند.
مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه اجازه استفاده از ناوگان دست دوم داده نخواهد شد، عنوان کرد: اگر بخش خصوصی به تعداد قابل توجه واگن نو وارد کند میتواند به همان تعداد واگن دست دوم وارد نماید.
مدیرعامل شرکت راه آهن خاطرنشان کرد: تا پایان سال 96 یک هزار و 160 کیلومتر خط راه آهن دو خطه می شود.
وی با اشاره به کمبود قابل توجه لوکوموتیو خاطرنشان کرد: قرارداد 150 دستگاه لوکومتیو با شرکت مپنا و همکاری بیمه در گذشته منعقد شده بود که تا کنون 70 دستگاه آن ساخته و تحویل شده و تا دو سال آینده تکمیل می شود .
وی از قرارداد فاینانس برقی کردن قطار تهران- مشهد خبرداد و افزود: برقی کردن قطار تهران- مشهد با فاینانس 2 میلیارد دلاری چین از سال آینده وارد مراحل اجرایی می شودکه سرعت این خط با انجام این پروژه به 200 کیلومتر افزایش یافته و مسیر تهران- مشهد طی 6 ساعت طی خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه دو خطه شدن یک هزار و 160 کیلومتر خط راه آهن تا پایان سال 96 گفت : پروژه برقی کردن قطارتهران- مشهد با فاینانس 2 میلیاری چین به زودی وارد مراحل اجرایی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار