برگزای آئین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی

خبرگزاری پانا: در آئینی حسین شاکری به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی معرفی و از زحمات مصطفی مشایخی قدردانی شد.

کد مطلب: ۱۹۰۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در این آئین نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، ارتقاء فرهنگ عمومی و فرهنگ انقلاب اسلامی را از مباحثی دانست که باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: تمامی ارگان ها از جمله آموزش و پرورش و صدا و سیما در بحث فرهنگ نقش مهمی را ایفا می کنند و امید است دیگر ارگان ها نیز در بحث فرهنگ نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ هویت و شخصیت افراد را تشکیل می دهد، بیان کرد: مقوله فرهنگ تنها به اداره کل ارشاد اسلامی مربوط نمی شود و تمامی ادارات باید در ترویج و نهادینه شدن آن کوشا باشند.

امام جمعه اراک ادامه داد: حضور پرشور مردم استان مرکزی در راهپیمایی 22 بهمن نیز نشانگر یک فرهنگ بسیار ارزشمند است؛ چراکه انگیزه فرهنگی، ولایی و عشق به شهدا بود که این راهپیمایی را با افزایش 30 درصدی جمعیت نسبت به سال گذشته همراه داشته است.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: همه افراد به نحوی در امر فرهنگ مسئول هستند و رسالت ما با فرهنگ عظمت یافته است.

وی اظهار داشت: فرهنگ اسلامی باید در سطح جهان نهادینه شود و با مخلان آن با قاطعیت برخورد شود؛ چراکه دشمنان قسم خورده ی اسلام به دنبال نفی این مهم هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در ادامه اجرای سیاست اعتدال فرهنگی در این اداره کل را از برنامه های کاری خود عنوان کرد و افزود: در طول خدمت خود در این استان اصولی را که مشی اعتدال و میانه روی به معنایی پرهیز از افراط و تفریط که سرلوحه ی کار دولت هستند را دنبال می کنم.

حسین شاکری ابراز داشت: استان مرکزی یکی از استانهایی است که در حد ملی و فراملی شناخته شده و مطرح است و بزرگان بسیاری را تحویل جامعه ایران اسلامی داده است.

وی ادامه داد: این استان در دو حادثه "جریان مشروطیت" و "پدیده انقلاب اسلامی" نقش بی بدیلی را در کشور ایفا نموده است و کشور نگاه ویژه ای به استان مرکزی دارد و خود را مدیون این استان می داند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: امروز سکان فرهنگ و هنر کشور به دست شخصیت هایی است که علاوه بر داشتن درون مایه فرهنگی، هنری و دینی و با توجه به شناخت از اوضاع جهانی، خط مشی دیپلماسی را دنبال می کنند و ما نیز باید به این دیپلماسی پایبند باشیم.

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: همان طور که شعار دولت قانون مداری است در این استان نیز این امر صورت می پذیرد و در راستای قانون مداری حرکت می کنیم.

گفتی است مصطفی مشایخی به مدت 4 سال در سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان خدمت رسانی نموده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار