فرماندار ارومیه پیشنهاد داد:

وام خود اشتغالی برای دانش آموختگان هنرستانها بدون نیاز به اخذ گواهی مهارت

خبرگزاری پانا: فرماندار ارومیه گفت: پیشنهاد می شود در صورت تصویب مسئولان ذی ربط، دانش آموختگان هنرستانها جهت دریافت وام های خود اشتغالی، دیگر نیاز به اخذ گواهی های مهارت از سازمان فنی و حرفه ای نداشته باشند.

کد مطلب: ۱۷۵۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش آموزش و پرورش پانا از ارومیه، دکتر جواد شریف نژاد در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ارومیه که در محل سالن جلسات ناحیه 2 ارومیه برگزار شد؛ اظهار داشت: امروز غرب با اسلام آمریکایی به جنگ اسلام ناب محمدی آمده است و وظیفه ماست که در راستای تحقق اهداف بی بدیل اسلام ناب تلاش کنیم و دانش آموزان را خصوص لزوم وحدت بین مسلمین آگاه سازیم.

فرماندار ارومیه با تاکید بر تجهیز هنرستانهای شهرستان ارومیه با امکانات موجود در شهرستان؛ تصریح کرد: نواحی دوگانه شهر ارومیه هرچه زودتر لیست تجهیزات مورد نیاز خود را در اختیار فرمانداری قرار دهند تا فرمانداری ارومیه نیز در حد توان خود اقدام به تامین این تجهیزات بنماید.
وی خواستار ترغیب دانش آموزان با اهرم های تشویقی برای تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای شد و افزود: پیشنهاد می شود در صورت تصویب مسئولان ذی ربط، دانش آموختگان هنرستانها جهت دریافت وام های خود اشتغالی همچون افراد عادی دیگر نیاز به اخذ گواهی های مهارت از سازمان فنی و حرفه ای نداشته باشند.
ایجاد هنرستانهای همجوار با واحدهای صنعتی
شریف نژاد ادامه داد: ایجاد هنرستانهای همجوار با واحدهای صنعتی تجربه ی مطلوبی در کشورهای مختلف است که باید مد نظر مسئولان قرار گیرد؛ الخصوص در صنایع تبدیلی کشاورزی که نیاز مبرم در استان آذربایجان غربی می باشد.
فرماندار ارومیه با اشاره به اهمیت ریشه کن سازی بی سوادی در این شهرستان، اذعان داشت: امسال میزان جذب سواد آموز، یکی از شاخصهای مورد نظر در اختصاص بودجه به بخشداریها و دهیاری ها بود که مورد استقبال دهیارها و بخشدارهای شهرستان قرار گرفت.
علی زالی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه نیز در این جلسه اظهار کرد: امسال تا کنون 833 نفر سوادر اموز در ناحیه 1 ارومیه با 150 درصد رشد نسبت به سال گذشته و 350 نفر سواد آموز در ناحیه 2 ارومیه با 160 درصد رشد نسبت به سال گذشته ثبت نام کرده اند که این مهم در سایه ی اقداماتی همچون تبلیغات شهری در مدارس و اتوبوسهای شهری ، تهیه برنامه سیمای مدرسه با موضوع سواد آموزی محقق شده است.
وی با اشاره به فرا رسیدن هفته شوراهای آموزش و پرورش افزود: حضور مستمر اعضا در برنامه های ویژه این هفته، اختصاص بخشی از خطبه های نماز جمعه به این موضوع، حضور دانش آموزان عضو شوراها در نماز جمعه از اهم برنامه های این هفته در این شهرستان می باشد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه با بیان اینکه روند انتخاب معلمان نمونه این شهرستان روبه پایان است، اضافه کرد: تا کنون 2 نفر از معلمان ناحیه 1 ارومیه و یک نفر از معلمان ناحیه 2 ارومیه جهت انتخاب معلم نمونه ی کشوری معرفی شده اند.
وی افزود: در مرحله استانی 15 از معلمان ناحیه 2 ارومیه و 19 نفر از معلمان ناحیه 1 ارومیه، در مرحله شهرستانی 57 از معلمان ناحیه 2 ارومیه و 74 نفر از معلمان ناحیه 1 ارومیه تاکنون انتخاب شده است.
زالی با اشاره به روند روبه رشد جذب دانش اموزان در هنرستانهای آذربایجان غربی تصریح کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید 70 درصد دانش آموزان تحت آموزشهای فنی و حرفه ای قرار گیرند که با افزایش 2/2 برابری در 5 سال گذشته هم اکنون در استان آذربایجان غربی 46 درصد محقق شده است.
جواد جنگی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 1 ارومیه نیز در این جلسه با بیان اینکه در سالهای گذشته ایجاد رشته های فنی و حرفه ای در مدارس غیر دولتی و روستایی در دسنور کار قرار گرفته است؛ اذعان داشت: برای توسعه مطلوب هنرستانهای شهرستان ارومیه باید زیر ساختهای لازم ایجاد گردد که تامین اعتبار و تجهیزات فنی از این جمله می باشند.
گفتنی است در پایان این جلسه به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش، با اهدا لوح تقدیر و جوایز از اعضا اشوای آموزش و پرورش شهرستان ارومیه تجلیل به عمل آمد.
گزارش تصویری مرتبط

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار