معاون پرورشی آموزش و پرورش استان همدان در گفتگو با پانا:

از ۲هزار دانش آموز فعال قرآنی در همدان تجلیل خواهد شد

خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: از۲هزار دانش آموز فعال قرآنی همزمان با دهه فجر در همدان تجلیل خواهد شد.

کد مطلب: ۱۷۴۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد

حسن مظاهری در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری پانا در همدان، گفت: در طرح ملی نهضت حفظ قرآن كریم در طی سال جاری 90 هزار دانش آموز شركت كردند كه از این تعداد 2 هزار نفر حائز رتبه شدند و همزمان با دهه فجر مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی با بیان اینكه طرح نهضت ملی در بیش از 500 مدارس برگزار شد، اظهار داشت: 720 میلیون ریال به دانش آموزان فعالان قرآنی اهداء می شود.

مظاهریبا اشاره به اینكه قرآن بزرگترین سرمایه زندگی است كه انسان می تواند برای دنیا و آخرت خود ذخیره گرانبهایی اندوخته كند، افزود: انقلاب اسلامی ایران از قرآن كریم الگو گرفته و تربیت اسلامی و قرآنی از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) است.

وی ماهیت انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از آموزه های قرآنی و احكام الهی خواند و تصریح كرد: در صورت بكارگیری و عمل به آموزه های دینی و اسلامی به قله های رفیع پیشرفت و فن آوری دست خواهیم یافت.

مظاهری گفت: در صورتی كه نسل جدید قرآن را به خوبی بشناسند، به راحتی فرصت‌های زندگی خود را خواهند شناخت و دچار تاریكی‌های اخبار متفرقه سود جویان اقتصادی و سیاسی نمی‌شوند و در این صورت است كه مسیر زندگی خود را به درستی انتخاب می‌كنند.

وی افزود: به نظر می‌رسد نظر مقام معظم رهبری در زمینه تربیت حافظان قرآن، حفظ موضوعی قرآن است و به همین دلیل دست‌اندركاران و اجراكنندگان طرح نهضت ملی حفظ قرآن كریم باید تلاش كنند كه به جای تأكید بر حفظ كل قرآن به حفظ موضوعی قرآن و آیات كاربردی و پیام‌های آسمانی تأكید داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار