پانا گزارش می دهد؛

دو غار طبیعی به نام های ” گنج خانه ” و ” انبار حسن خان ” از جاذبه های منحصر به فرد درازنو

به گزارش خبرنگار پانا: روستای ییلاقی ” درازنو “ در فاصله ۴۰ کیلومتری کردکوی و در کنار قله درازنو واقع شده است.

کد مطلب: ۱۷۳۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، روستای ییلاقی " درازنو " در فاصله ۴۰ کیلومتری کردکوی و در کنار قله درازنو واقع شده است.

ارتفاع قله درازنو ۲۸۰۰ متر از سطح دریاست.روستای " درازنو " به دلیل واقع شدن در ارتفاعات البرز، چشم انداز شگفت انگیزی به خلیج گرگان ( واقع در جنوب شرقی دریای خزر ) دارد.به طوری که بیش از ۱۱ شهر و صدها روستای ولایات گلستان و مازندران از این روستا قابل مشاهده است.وجود دو غار طبیعی به نام های " گنج خانه " و " انبار حسن خان " از جاذبه های منحصر به فردی است.

دسترسی به روستای درازنو، از طریق کردکوی امکان پذیر است و در این مسیر، یکی از زیباترین پارک های جنگلی ولایت گلستان و ایران به نام پارک امام رضا (ع) قرار دارد.

وجود چشمه های متعدد و رودهایی که از به هم پیوستن چشمه ها یا ذوب برفها به وجود می آیند و همچنین آبشارهایی نظیر " آبشار دوآب " و " آبشار هفت طبقه " بر زیبائیهای این پارک جنگلی افزوده است.

در هر حال، " درازنو " ، روستایی در ستیغ قله البرز با سرزمینی مرتعی، مملو از گیاهان رنگارنگ وحشی و جنگل انبوه و سرسبز است که زندگی در آن ، انسان را از هیاهو و تنش زندگی ماشینی در شهرها رها می کند.

منطقه حفاظت شده و جهانگردی جهان نما:

منطقه حفاظت شده "جهان نما" در استان گلستان با چشم‌اندازهای زیبا و در عین حال ناشناخته می‌تواند در همه فصول پذیرای ایرانگردان و گردشگران باشد. این منطقه با وسعتی بیش از ‪ ۳۰‬هزار هکتار در جنوب شرقی شهرستان کردکوی در ارتفاعی بین ‪ ۶۰۰‬تا سه هزار و ‪ ۸۶‬متری از سطح دریا واقع شده است. وجود دهکده‌های ییلاقی قدیمی، آثار تاریخی و باستانی، وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی، وجود کوه، رودخانه، چشمه، انواع وحوش و پرندگان کمیاب و نوع پوشش گیاهی از جمله جاذبه‌های این منطقه است.

خبرنگار پانا:سید امین عقیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار