بازدید معاون استاندار البرز از مرکز هواشناسی استان

خبرگزاری پانا:معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز ضمن حضور در اداره کل هواشناسی استان بازدیدی از اتاق سرور داشت و از طریق نمایشگر DVB آخرین وضعیت راه های استان را رصد کرد و در ادامه پای نقشه های هوا شناسی در جریان اوضاع جوی استان طی روزهای آتی قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۷۰۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛شاهپور رستم زاده در جریان آغاز بازدیدهای رسمی خود از دستگاه های اجرایی و حضور در اداره کل هواشناسی استان پس از دیداری مشترک با مدیرکل این مرکز بازدیدی نیز از تلاش های پشت صحنه کارشناسان هواشناسی داشت.

وی بدو امر از تلویزیون هوانمای مستقر در مرکز هواشناسی البرز در جریان آخرین وضعیت هوای استانهای کشور قرار گرفت.

سپس در اتاق سرور که کل سیستم هواشناسی استان را پوشش می دهد حاضر شد و از طریق نمایشگر DVB که قطب هواشناسی استان است و پس از تهران ، البرز دومین استان برخوردار از این زیرساخت ، لحظه به لحظه وضعیت هوا و راه های استان را مشاهده کرد.

این سیستم اطلاعات خود را از ایستگاه های خودکار مستقر در مرکز هواشناسی دریافت، آنالیز و از طریق این نمایشگر انعکاس می دهد.

پیش بینی وضعیت هوا در اتاق پیش بینی نقشه های هواشناسی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز سپس در اتاق پیش بینی وضعیت هوا قرار گرفت. در این اتاق اطلاعات پایه هواشناسی بر مبنای دما، فشارهوا، پدیده ها و... انجام می شود و کارشناسان هواشناسی با خروجی اطلاعات نقشه ها پیش بینی روزانه از وضعیت هوا خواهند داشت.

اطلاع از آخرین وضعیت جوی هوا با ارسال پیام کوتاه

علاوه بر اطلاع رسانی آخرین وضعیت جوی هوا از طریق رسانه های گروهی ، این امکان نیز فراهم شده تا با ارسال پیام کوتاه اطلاعات روزانه وضعیت جوی دریافت شود. سامانه جستجوی وضعیت هوا شرایطی را فراهم ساخته تا به منظور کسب اطلاع از هوای هر استان با ارسال کد استان مربوطه به شماره 300074134 در جریان آخرین اطلاعات جوی قرار گیریم.

رستم زاده در ادامه حضور چند ساعته در مرکز هواشناسی استان، پای ایستگاه های خودکار و سیار نیز حاضر شد.
ایستگاه خودکار هواشناسی اطلاعات مربوط به دما، رطوبت و کلیه پارامترهای هواشناسی را ثبت و تبادل می سازد.

ایستگاه هواشناسی سیار نیز با تجهیز به امکانات مخابرات و اینترنت در بحران ها و حوادث عهده دار جمع آوری اطلاعات ارتباطی به سایر نقاط است.

طرح احداث و جانمایی تلویزیون هوانما در مرکز استان ، ایجاد ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در نقاط مختلف شهری و آغاز عملیات پیش بینی وضعیت هوای استان به صورت هغتگی از جمله اولویت های اداره کل هواشناسی البرز است که در جریان این بازدید مورد اشاره قرار گرفت.

نخستین بازدید معاون استاندار از مرکز هواشناسی استان به پایان رسید، سلسله بازدیدهای هفتگی وی از این پس هر هفته ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار