هنگام خرید ماهی باید به تازه بودن آن توجه کرد

خبرگزاری پانا: مسئول اداره مبارزه با بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل دامپزشکی استان زنجان گفت: هنگام خرید ماهی باید از سالم بودن آن مطمئن شده و به تازه بودن آن توجه خاصی کرد

کد مطلب: ۱۶۸۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، مجید اسکندرپور در گفتگو با خبرنگار پانا افزود: ماهی با دارا بودن بسیاری از مواد معدنی، ویتامین ها، اسیدهای چرب غیراشباع وپروتئین ها و غیره در بسیاری از فرهنگ ها، غذایی مهم محسوب شده و می تواند قسمت اعظم نیازمندی های تغذیه ای انسان را تامین کند و باید آن را هدیه طبیعت به قلب دانست .

اسکندرپور تصریح کرد: ماهیان پرورشی نیز دارای ارزش غذایی بالایی بوده و می تواند همانند سایر ماهی ها در سبد غذایی خانواده قرار گیرد .

وی تاکید کرد: هنگام خرید ماهی باید به مراکز خریدی که تحت کنترل و نظارت دستگاه های نظارتی است مراجعه کرده واز خرید از دست فروش ها ومراکزغیر مجاز اجتناب نمود .

اسکندرپور افزود: ماهی تازه هنگام استشمام دارای بوی طبیعی بوده، اما ماهی فاسد دارای بوی نامطبوع وآمونیاک است و منظره عمومی ماهی تازه هنگام مشاهده، طبیعی و بادرخشندگی وجلای فلزی بوده و ماهی فاسد فاقد درخشندگی ودارای رنگی تیره و کدر می باشد .

مسئول اداره مبارزه با بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل دامپزشکی استان زنجان گفت: هنگام خرید ماهی باید دقت کرد که این محصول تازه دارای صلابت نعشی و قوام خاص بوده و ماهی فاسد دارای بدنی نرم وشل وکاملا قابل انعطاف است که با یک آزمایش ساده و گرفتن سر بطور افقی اگر خم شود می توان متوجه فاسد بودن شد .

اسکندرپور خاطرنشان کرد: ماهی تازه سفت وسخت بوده، اثرانگشت روی آن باقی نمانده، سطح خارجی مرطوب وفاقد ترشح غیرطبیعی، فلس ها مرطوب و محکم به پوست درخشان چسبیده، تمام حدقه چشم شفاف و درخشان، شکم با رنگ وجلای طبیعی سفت و بدون وجود هرگونه لکه قرمز یا سیاه می باشد .

به گفته وی ستون فقرات ماهی تازه کاملا متصل به عضلات بوده و به سختی جدا شده و همچنین عضلات ماهی تازه ترد با درخشندگی صدف و شفاف با رنگ طبیعی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار