استاندار اردبیل:

محرومیت اردبیل از سرمایه گذاری‌های کلان اقتصادی

خبرگزاری پانا : استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل از سرمایه‌گذاری بزرگ اقتصادی محروم است به طوری که حتی یک شرکت شبه دولتی نیز در این استان نتوانسته است سرمایه‌گذاری انجام دهد.

کد مطلب: ۱۶۸۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا .مجید خدابخش در اولین نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل گفت: رهبر معظم انقلاب امسال را سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری کردند که با مشارکت آحاد مردم در 24 خرداد حماسه سیاسی رقم خورد و دولت روحانی با شعار اعتدال‌گرایی شکل گرفت و با نگاه تدبیر و امید سعی در حل مشکلات مردم دارد.

وی خاطرنشان کرد‌: اکنون نیز موقع خلق حماسه اقتصادی است که در راس این حرکت بهبود معیشت مردم، کاهش بیکاری، افزایش اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری‌ها در اولویت جدی قرار دارد.

رئیس شورای اداری استان یادآور شد: استان اردبیل از دو جهت استان کم برخوردار است دستگاه‌های دولتی بزرگ با نگاه اقتصادی در استان اردبیل سرمایه‌گذاری نکرده‌اند یا اینکه تعداد آنها محدود است.

خدابخش گفت: شرکت‌هایی ملی نظیر خودرو ایران، ایمیدرو و ایدرو به عنوان سازمان گسترش صنایع هیچ سرمایه‌گذاری در استان اردبیل انجام نداده‌اند در حالی که ما می‌توانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: ما در تلاش هستیم این شرکت‌ها و مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری شستا و صنایع ملی پتروشیمی ایران را به سرمایه‌گذاری در اردبیل ترغیب و تشویق کنیم تا استان اردبیل از این محرومیت‌ها خارج شود.

رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بیان داشت: در این استان سرمایه‌گذاری‌های عمرانی نیز اتفاق نیفتاده است به طوری که اردبیل در حوزه راه‌های مواصلاتی، احداث اتوبان، راه‌آهن و وضعیت فرودگاهی در شرایط مطلوبی قرار ندارد و از عقب‌ماندگی‌ها رنج می‌برد.

خدابخش به سرمایه‌گذاری ناقص انجام شده نظیر سبلان پارچه و ذوب آهن اشاره کرد و افزود: این واحدها عموماً با مشکلات سرمایه در گردش و عدم مدیریت مطلوب روبرو هستند که قطعاً این امر به دامنه مشکلات دامن زده است.

وی تاکید کرد: این سه وضعیت دست به دست هم داده تا استان اردبیل به لحاظ درآمد متوسط از وضعیت میانگین کشوری پایین باشد و در اشتغال نیز نرخ بیکاری ما بیشتر از نرخ بیکاری کشوری باشد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان نمونه کارخانه بزرگ سود‌آور را پتروشیمی اراک بیان کرد و ادامه داد: این کارخانه 3 هزار میلیارد تومان فروش داشته و 400 میلیارد تومان سودآوری دارد به طوری که 90 میلیارد تومان به دارایی و به همین میزان به عوارض شهرداری پرداخت می‌کند که گردش مالی این کارخانه وضعیت معیشتی و اقتصادی مناسبی را در اراک به وجود آورده و به تقویت و بهبود معیشت مردم کمک کرده است.

خدابخش گفت: ما نیز می‌توانیم از ظرفیت عظیم شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری و اشتغال جانبی آنها استفاده کنیم به شرط اینکه بتوانیم نگاه واقع‌بینانه و منصفانه به حوزه سرمایه‌گذاری و تولید داشته باشیم.

رئیس شورای اشتغال استان اردبیل در پایان سخنان خود سه برنامه اولویت‌دار خود را دعوت از سرمایه‌گذاران جدید، رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی فعلی و دعوت از سرمایه‌گذاران شبه دولتی برای سرمایه‌گذاری‌های عظیم اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار