استاندار آذربایجان شرقی خبر داد :

همایش بزرگ ˝ مهر ایران مرهم آذربایجان˝ در تالار وزرات کشور برگزار می شود

خبرگزاری پانا: استاندار آذربایجان شرقی از برگزاری همایش بزرگ ملی همیاری زلزله‌زدگان آذربایجان با عنوان ˝ مهر ایران مرهم آذربایجان˝در تالار وزرات کشور ، خبر داد .

کد مطلب: ۱۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، احمد علیرضابیگی در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از مناطق زلزله‌زده ارسباران در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از مرحله موفقیت‌آمیز امداد و نجات و همچنین اسکان اضطراری بیش از 20 هزار نفر و همچنین تامین زندگانی روزمره آنان، باید کار آواربرداری و پی‌کنی اتفاق بیافتد که مدیریت این اتفاق‌ها همزمان صورت می‌گیرد .

بیگی همچنین از حمل 70 هزار تن میلگرد به استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: با توجه به موضوع ترافیکی جاده‌ای کشور و عدم کشش حجم ترافیکی، با این وجود ضمن تامین مصالح، پیدا کردن معادن جدید شن و ماسه و فعال کردن کمپرسی‌ها، کار آواربرداری و بازسازی مناطق زلزله‌زده به سرعت در حال پیشرفت است .

استاندار آذربایجان‌شرقی احداث مساکن روستاییان و محل نگهداری احشام را در یک روند سریع و پرشتاب اعلام کرد و افزود: امیدواریم در امر بازسازی و فراهم کردن سازه‌ها نیز همچون مرحله امداد و نجات رکورد بسیار خوبی را از خود به جای بگذاریم .

وی همچنین در ادامه از برگزاری همایش بزرگ ملی همیاری زلزله‌زدگان آذربایجان در بیست و پنجم شهریور با عنوان " مهر ایران مرهم آذربایجان" در تالار وزرات کشور در تهران اشاره کرد و افزود: این همایش با حضور همه نمایندگی‌های خارج از کشور و خیران به دنبال جذب سرمایه و به عنوان یک حرکت بزرگ نمادین در 25 شهریور ماه سال‌جاری در تهران برگزار می‌شود .

در این بازدید رئیس بنیاد مسکن کشور و همچنین استاندار آذربایجان‌شرقی، وزیر راه و شهرسازی را همراهی کردند .

وزیر راه و شهرسازی از 8 روستای آسیب‌دیده آذربایجان‌شرقی بازدید و در جریان مسائل و مشکلات مناطق زلزله‌زده قرار گرفت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار