مدیرکل کمیته امدادفارس:

هرسال 5هزارخانوار کمیته امدادفارس خودکفا می شوند

خبرنگارخبرگزاری پانا:هر سال حدود 5هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد فارس خودکفا می شوند.

کد مطلب: ۱۶۲۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری کانون دانش آموزی پانا،مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار پاناگفت:هم اکنون کمیته ی امداد امام خمینی(ره)فارس حدود 29هزار نفر در قالب 130هزار خانوار تحت پوشش خود دارد که به دلیل فراهم کردن زمینه های اشتغال این خانوارها و ارایه برنامه های توانمندسازی سالانه حدود 5هزار خانوار در استان خودکفا می شوند.

علی الهیاری افزود: در سال های اخیر اشتغال زایی کمیته امداداستان فارس روند مطلوبی داشته است به طوری که در 5سال اخیر نزدیک به بیش از 15هزار خانوار به خودکفایی رسیده اند.
این مقام مسئول همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار پانا مبنی برانجام فعالیت های کانون های فرهنگی وتربیتی کمیته امدادفارس مخصوص قشرکودک ونوجوان در استان فارس گفت: 13کانون به صورت دائم و10کانون به صورت موقت در حال فعالیت هستند که درتمام کانون های فرهنگی در تلاشیم با ارایه آموزش های مذهبی ،هنری و مهارت آموزی مکملی تربیتی در راستای فعالیت های آموزش وپرورش باشیم .

مدیرکل کمیته امدادفارس یادآورشد:جشنواره های فرهنگی هر ساله در پایان هر دوره ی آموزشی وفرهنگی برای خانواده ها و دانش آموزان درراستای تقویت فعالیت های دینی و تربیتی دانش آموزان برگزار می شود .
الهیاری افزود: از طریق همین کانون ها دانش آموزان مستعد در زمینه های حفظ و قرائت قرآن شناسایی و در سر فصل های هنری نیزاستعداد های نهفته ی این دانش آموزان شکوفا شود.
وی اظهارداشت: طی یک برنامه ی 5ساله سعی خواهیم کرد که 5هزار حافظ وقاری قرآن در کانون ها تربیت کنیم وبرای این کار بسته های تشویقی را طراحی کرده ایم که چنانچه هر عضو از این کانون ها موفق به حفظ یک جزء از قرآن شوند مبلغ یک میلیون ریال پاداش داده شود این درحالی است که در تابستان امسال حدود 5هزار نفر از دانش آموزان از مزایای کانون ها استفاده کرده اند.
این مقام مسئول در پایان گفت:در کانون ها برنامه هایی که کمک به اشتغال زایی ودر آمد خانواده ها شود در نظر گرفته شده است که برنامه های آموزشی فنی وحرفه ای که منجر به کمک اشتغال خانواده ها خواهد شد در هدف است و آن مهارت هایی که مزیت نسبی بازار دارند و درآمد حداقلی را می تواند به دنبال داشته باشد در اولویت قرار گرفته است.


خبرنگار:مهدی برومندی


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار