تجاری سازی صنایع دستی روستاهای منطقه از اولویت های منطقه آزادانزلی است

خبرگزاری پانا:رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: یکی از اولویت های راهبردی این سازمان در حوزه اشتغالزایی، تجاری سازی صنایع دستی فعال در روستاهای منطقه است.

کد مطلب: ۱۶۲۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،ˈرضا مسرورˈ در دیدار با معاون حقوقی و امور مجلس و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهار کرد :با اجرای طرح های زودبازده در حوزه صنایع دستی علاوه بر حمایت از صنایع دستی بومی منطقه و استان، گام بلندی در کمک به اقتصاد روستاهای منطقه برداشته می شود .

وی در خصوص برنامه های جدید سازمان برای فعال سازی صنایع دستی منطقه افزود: در این راستا اخیرا اقدامات جدیدی از سوی سازمان در حال انجام است که امیدواریم با استقبال روستاییان شاهد تاثیرات مناسبی در این حوزه باشیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در این دیدار گفت: منطقه آزادانزلی با عنایت به مزایا و معافیت های قانونی می تواند در صنعت گردشگری گیلان و کشور نقش موثری داشته باشد.

ˈاسداله درویش امیریˈ افزود: این منطقه می تواند از توانمندی های متعدد فرهنگی - اقتصادی صنایع دستی برای توسعه همکاری های منطقه ای و بین المللی کشور بهره برداری کند.

وی با اعلام اینکه دو سازمان می توانند همکاری های مشترکی در حوزه صنایع دستی و گردشگری داشته باشند، تصریح کرد: برنامه های سازمان در راستای ایجاد درآمد برای روستاییان از طریق تولید محصولات صنایع دستی قابل تحسین است.

وی تصریح کرد: باتوجه به قرار گرفتن منطقه آزاد انزلی در استان گیلان به عنوان یکی از قطب های مهم گردشگری کشور ، می توان از طریق ساخت مجموعه های اقامتی گردشگری، زمینه های ماندگاری گردشگر ورودی به استان را در منطقه فراهم کرد.

دراین جلسه رضا علیزاده سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و اصغر امانی رئیس اتاق بازرگانی اسکاندیناوی ایران و جمعی از مدیران و مشاوران سازمان منطقه آزاد انزلی نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار