همزمان با سراسركشور

مانورزلزله درمدارس شهرستان قرچك برگزار شد

خبرگزاری پانا: مانور زلزله، همزمان باسراسركشور در مدارس شهرستان قرچك برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۷۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار استان های خبر گزاری پاناص بح امروز مانور زلزله و ایمنی صبح امروز با نواخته شدن زنگ زلزله و ایمنی در سراسر کشور با حضور رضا ریاحی فرماندار، هوشنگ کولیوند مدیر آموزش و پرورش، نایب مرادی رئیس شورای شهر و دیگر مسئولان در مدرسه حضرت مریم (س) شهرستان قرچک برگزار شد .

دانش‌آموزان مدرسه حضرت مریم (س) در این رزمایش آمادگی خود را برای مقابله با بلایای طبیعی و زلزله به نمایش گذاشتند .

در برگزاری این مانور، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، اورژانس، جمعیت هلال احمر و دانش آموزان شرکت کننده در این مانور مشارکت داشتند .

فرماندار شهرستان قرچک در حاشیه این مانور در جمع خبرنگاران گفت: مانور زلزله و ایمنی در جهت فرهنگ سازی و ارتقای ظرفیت های ایمنی و همچنین کاهش خطرات جانی در زلزله برنامه ریزی و انجام شده است .

وی با بیان اینکه دانش آموزان در این مانور نقش مهمی را ایفا کردند، افزود: آموزش‌های دانش‌آموزان باید توسط سازمان هلال احمر در طول سال به‌طور مستمر برگزار شود تا دانش‌آموزان این آموزش‌ها را به خانواده‌های خود منتقل کنند .

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک گفت: آموزش‌هایی که به دانش آموزان و شهروندان داده می‌شود به واقعیت نزدیک باشد تا در مواقع بحران بتوانند از این آموزش‌ها به نحو احسن استفاده کنند .

رئیس آموزش و پرورش شهرستان قرچک نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری مانور زلزله و ایمنی با لا بردن سطح آگاهی دانش‌آموزان برای مقابله با زلزله و خطرات احتمالی این پدیده الهی است .

هوشنگ کولیوند با بیان اینکه برگزاری مانور ایمنی و زلزله در مدارس فرهنگ ایمنی در بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان تبیین و نهادینه می‌شود، گفت: ارتقای سطح آموزش در مورد زلزله و حوادث طبیعی می‌تواند آمادگی دانش آموزان را از خطرات و بلایای طبیعی مثل زلزله که محیط تحصیل و زندگی آنها را تهدید می کند با ارائه راهکارها ایمنی کنترل و خطرات ناشی از این گونه حوادث را کاهش داد .

وی بیان داشت: در این مانور دانش آموزان مدرسه حضرت مریم(س) نقاط امن و ناامن، نحوه پناهگیری و خروج اضطراری را با حضور امدادگران جمعیت هلال احمر تمرین کردند .

این گزارش حاکی است، در حاشیه این مانور فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان قرچک از نمایشگاه نقاشی داش‌آموزان با موضوع زلزله و ایمنی بازدید کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار