مدیرکل زندانهای خراسان شمالی:

پویایی وتعامل با جامعه خیرین ونیکوکاران نیاز ضروری انجمن های حمایت از زندانیان

خبرگزاری پانا: در جلسه هم اندیشی مدیران عامل انجمن های حمایت از زندانیان خراسان شمالی که درمحل سالن جلسات اداره کل زندانهای استان با حضورمدیر کل زندانهاو مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) وجمعی از مسئولان شهرستانی برگزار گردید مواردی هم چون تعامل سازنده انجمن های حمایت با نهادهای حمایتی و جامعه خیرین مورد تأکید قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۵۶۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،در ابتدای این جلسه ،بلوکی، مدیر کل زندانهای استان در سخنانی،مهم ترین هدف این هم اندیشی را تلاش در راستای پویایی انجمن های حمایت از زندانیان واتخاذ تدابیر لازم در کاهش پیامدهای منفی حبس بر خانواده زندانیان اعلام نمودوخاطر نشان ساخت:امروزه به جهت برقراری نظم وانضباط اجتماعی در جامعه از مجازات زندان به عنوان یک ضرورت استفاده می شود اما با توجه به اینکه اکثر افرادی که به زندانها معرفی میشوند سرپرست خانواده می باشند باید راهکارهایی اتخاذ نمود تا محکومیت حبس سرپرست خانواده تأثیر منفی زیادی بر وضعیت معیشتی واجتماعی اعضاء خانواده نداشته باشد.

وی فلسفه وجودی انجمن های حمایت را کاهش تبعات منفی حبس بر خانواده زندانیان دانست.

بلوکی با اشاره به اینکه انجمن های حمایت از زندانیان مؤسسات خیریه وغیر انتفاعی میباشند رسالت آنان را یک رسالت اجتماعی دانست واز عدم همخوانی وظایف محوله با توان اقتصادی وحمایتی آنان ابراز گلایه نمود.

مدیر کل زندانهای خراسان شمالی در ادامه به تفاهم نامه منعقده فی مابین سازمان زندانها وکمیته امداد حضرت امام (ره)اشاره نمود واعلام داشت: با توجه به شیوه نامه اجرائی این تفاهم نامه،انجمن های حمایت پل ارتباطی زندانها با کمیته امداد حضرت امام می باشند که قطعاً این امر تسریع در ارائه خدمات مطلوب به خانواده زندانیان را به همراه خواهد داشت.

وی تعامل بیشتر انجمن های حمایت با نهادهای حمایتی واستفاده از توان وکمک جامعه خیرین ونیکوکاران را در راستای پویایی هرچه بیشتر انجمن های حمایت از زندانیان را مورد تأکید قرار داد.

در ادامه این جلسه وپس از بیان پیشنهادات ونظرات مدیران عامل انجمن های حمایت از زندانیان شهرستانهای خراسان شمالی، مدیر کل کمیته امداد حضرت امام(ره) استان نیزدر سخنانی حمایت از خانواده زندانیان نیازمند را از جمله وظایف قانونی کمیته امداد دانست.

وی با مطرح نمودن عوامل تولید فقر، نقصان در نظام بیمه ای، وعواملی همچون حاشیه نشینی وبیکاری فصلی را ازجمله این عوامل بیان نمود وحل این مشکلات را نیازمند یک برنامه ریزی درازمدت دانست.

مدیر کل کمیته امداد حضرت امام(ره) خراسان شمالی به گستردگی خدمات کمیته امداد اشاره ای نمود واعلام داشت: این نهاد مقدس در بیش از چهل سرفصل خدمات حمایتی به مددجویان ونیازمندان ارائه می دهد.

وی از خانواده زندانیان تحت پوشش کمیته امداد به عنوان آسیب پذیرترین گروههای نیازمند حمایت یاد نمود وخاطر نشان ساخت: باید با تعامل سازنده فی مابین زندانها،انجمن های حمایت وکمیته امداد خدمات قابل قبولی را در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به این خانواده ها ارائه نمائیم.

حسین پورتحقیقات جامع وعلمی در راستای ارائه خدمات حمایتی مبتنی بر خود اتکایی خانواده زندانیان نیازمند را یک اصل مهم دانست واز آمادگی این نهاد در خصوص اعطاء تسهیلات به مددجویان زندان در راستای کار انگیزی وبه مددجویان آزادشده در راستای پیشگیری از بازگشت مجدد آنها به زندان خبر داد.

مشارکت انجمن های حمایت وزندانها در ایجاد بازارچه های خیریه در راستای فروش صنایع دستی زندانیان از جمله مواردی بود که در این جلسه هم اندیشی مورد تأکید مدیر کل کمیته امداد استان قرار گرفت.

در این نشست هم اندیشی ضمن بیان مشکلات وموانع فراروی انجمن های حمایت از زندانیان نحوه تعامل سازنده زندانهاوانجمن ها با کمیته امداد حضرت امام (ره)طبق موافقت نامه صورت گرفته و در راستای حمایت مطلوب از خانواده های زندانیان نیازمند مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار