«حسام‌الدین سراج» برای زلزله زدگان خواند

خبرگزاری پانا: کنسرت گروه بیدل به خوانندگی «حسام‌الدین سراج» شب گذشته به منظور حمایت از زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، کنسرت گروه بیدل به خوانندگی «حسام‌الدین سراج» شامگاه گذشته به منظور حمایت از زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه‌آبادی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان کشورمان در تالار وحدت برگزار شد.

بر اساس این گزارش؛ حمید شاه‌آبادی در حاشیه این کنسرت با اشاره به برگزاری کنسرت برای زلزله زدگان آذربایجان گفت: هنرمند واقعی کسی است که از هنرش برای خدمت‌رسانی بهره ببرد. عالم، محضر تجلی‌های الهی است و هنرمند کسی است که شناخت زیبا و توأم با معرفتی نسبت به این عالم دارد.

شاه آبادی در ادامه با اشاره به اینکه هنرمند کسی است که تلاش کرده روح خود را از تعلقات دنیایی رها کند، افزود: هر هنرمند در زمان خلق اثر هنری تعلقش به عالم ماده در نازل‌ترین مرتبه قرار می‌گیرد. وقتی روح این چنین می‌تواند پالایش پیدا کند، قطعا می‌تواند با یک عالمی غیر از این عالم ماده ارتباط معنوی برقرار کند و در این فضا است که جرعه خلق اثر هنری اتفاق می‌افتد.

وی خاطر نشان کرد: همیشه فضای هنری ما فضای ایجاد محبت و مودت بوده است. در زمینه موسیقی نیز افرادی کنار هم جمع می‌شوند تا ارتباط و همدلی با مخاطب خود را تجربه کنند. اکنون این گردهمایی در راستای هدفی والاتر قرار گرفته که نشان می‌دهد هنرمندان قادرند خوشی خود را با دیگران تقسیم کنند.

شاه آبادی اضافه کرد: ما امیدواریم در آینده شاهد حضور جدی هنرمندان در فضای خدمت رسانی که قطعا نشات گرفته از دلسوزی است، باشیم.

بر اساس گزارش پانا،این اجراها از سوی انجمن موسیقی ایران و دفتر موسیقی وزارت ارشاد در تهران برنامه‌ریزی شده است که گروه موسیقی بیدل به خوانندگی حسام‌الدین سراج و گروه لوتوس به خوانندگی سینا سرلک در تالار وحدت به روی صحنه می‌روند و قطعاتی از موسیقی سنتی ایران را اجرا می‌کنند. امروز 19 شهریورماه شاهد آخرین اجرا در تالار وحدت خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار