کارشناس مسایل اقتصادی در گفت وگو با پانا:

ثبات نرخ ارز تا پایان سال 93/سرازیر شدن ارزهای خانگی تورم زاست

خبرگزاری پانا: کارشناس مسایل اقتصادی با بیان اینکه ثبات نرخ ارز تا پایان سال 93 ادامه دارد ،گفت: عرضه ارزهای خانگی موجب می شود رکود کنونی کشور با تورم مضاعف همراه شود وبه نظر نمی رسد که با سیاست هایی که دست اندرکاران اقتصادی کشور مطرح کرده اند نقدینگی بازار با کاهش مواجه شود .

کد مطلب: ۱۵۱۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد

امیرحسین شریعتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا ،با بیان اینکه نکته تامل برانگیز در شرایط کنونی تثبت نرخ دلار در محدوده 3020 تا 3070 تومان است ، عنوان کرد:سال گذشته که نرخ دلار نوسان های شدید قیمتی را تجربه کرد به نظر می رسید بسیاری از شرکت ها سود ده شود به این دلیل که تجهیزات سرمایه ای که خریداری کرده بودند با افزایش ارزش مواجه شده بود .


وی اضافه کرد: بخشی از تحریم ها در دو ماه اخیر با کاهش اندک مواجه شده و رشد شاخص برخی از شرکت ها مثبت شده است اما با توجه به اینکه نرخ ارز در محدوده 3 هزار تومان ثابت شده است چند پیش بینی قابل تحقق است یکی اینکه نرخ طلا با نوسان های شدیدی مواجه نخواهد شد .


شریعتی عنوان کرد: تورم کنونی موجود کشور حدود 40 درصد است و کشور بیش از این تحمل شرایط تورمی را ندراد .


وی اضافه کرد: وقتی این نقدینگی وارد بازار شود افراد تلاش می کنند تا نقدینگی خود را تبدیل به کالای ساخته شده کنند و تقاضا برای مصنوعات ساخته شده افزایش می یابد .


کارشناس مسایل اقتصادی عنوان کرد: عرضه ارزهای خانگی موجب می شود رکود کنونی کشور با تورم مضاعف همراه شود وبه نظر نمی رسد که با سیاست هایی که دست اندرکاران اقتصادی کشور مطرح کرده اند نقدینگی بازار با کاهش مواجه شود .


شریعتی اظهارکرد: نرخ ارز در محدوده 3 هزار تومان باقی می ماند و به نظر نمی رسد سیاستی اتخاذ شود که موجب کاهش بیشتر نقدینگی در بازار شود و تا پایان سال 93 و عبور کشور از بحران کنونی نرخ ارز در محدوده 3000 تومان حفظ می شود و سیاستی اتخاذ نمی شود که موجب کاهش قیمت بیشتر نرخ دلار شود .


کاهش بیشتر نرخ دلار ارزهای خانگی را روانه بازار می کند


وی با بیان اینکه 18 تا 20 میلیارد دلار ارز خانگی در کشور وجود دارد ، عنوان کرد: اگر این دلارها بسته به هر سیاستی به بازار عرضه شود به معنای عرضه یک سوم درآمد فروش نفت به بازار ارزو عرضه میلیاردها تومان نقدینگی به بازار است و به طور مشخص نمی توان گفت به سمت چه بازارهایی هدایت می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار