2 قهرمان شنا و قایقرانی اقدام نمادین خود را برای جلب توجه جهانی فوک خزری آغاز کردند

خبرگزاری پانا : 2 قهرمان شنا و قایقرانی درراستای حمایت از محیط زیست و طبیعت ، اقدام نمادین خود را برای جلب توجه جهانی به گونه های فوک خزری در حال انقراض آغاز کردند .

کد مطلب: ۱۵۱۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،به گزارش خبرنگار اعزامی مابه بندر «آشورا ده بندر ترکمن » الهام السادات اصغری قهرمان شناو تنها بانوی شناگر آبهای آزاد کشورهای اسلامی با شنا در مسیر 10کیلومتری از «تالاب » میانکاله مازندراندر حمایتاز محیط زیستو فوک خزری ،این مسیر را به تنهایی طی کردو مشعلو نماد این حرکت نمادین را در بندر آشوراده بندر ترکمن استان گلستان به دست دانیال توحیدی (قهرمانان قایقرانی )سپرد ،تا وی نیز با پارو زنیو طی مسیر 1000 کیلومتری ساحل خزر ،مشعل را به قهرمانان سایر کشورهای حاشیه خزر تحویل دهد .

بر اساس این گزارش ،پس از شنای 10 کیلومتری الهام السادات اصغری (مربی شنا و ناجی غریق ) ،دانیال توحیدی عضو تیم ملی قایقرانی کشور با هدف جلب توجه جهانی به گونه های جانوریدر حال انقراضدریای خزر ،بویژه فوک خزری ،عبور از عرضدریای مازندران را با قایق پارویی (کایات یک نفره ) از این هفته آغازکرد .

شنای نمادین توسط الهام السادات اصغریو آغاز سفردریایی دانیال توحیدی با قایق با حضور جمعی از مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست استانهای مازندرانو گلستان ،سازمانهای مردم نهادمدافع محیط زیستو همچنین خبرنگارانرسانه های گروهی از میانکاله استان مازندرانو آشوراده بندر ترکمن گلستان صورت گرفت .

توحیدی که ده روز گذشتهرادر سواحل بابلسرو میانکاله مازندران برای آماده شدندر این سفر طولانی دریایی تمرین کرده بود ، در طول سفر خود پرچم نمادینی را در حمایت از پایداری محیط زیستدریای خزر ،به ویژه فوک خزری حمل می کند . وی این پرچم را پس از رسیدن به کشور آذربایجاندر آسیای میانه ،به قایقرانیاز آن کشور تحویل می دهد ،تا اونیز پرچم را با پارو زدندر دریای خزر به دیگر کشور همسایه ایندریا تحویل دهد .

این پرچم نمادین قرار است به همین ترتیب با طی کردن سفردریایی یکساله ،به تمامی کشورهای حاشیهدریای خزر برده شودو در نهایت آبان ماه سال 1393 به جمهوری اسلامی ایران باز گردانده شود .

گفتنی ست ،پرچم نمادین حمایت از فوک خزری سرانجام پس از بازگشت به ایران ،به دبیرخانه موقت کنوانسیون محیط زیست خزردر ژنو سوئیس تحویل داده خواهد شد .

این ورزشکاردوستدار محیط زیست بایک فروند قایق اقیانوس پیما سفرش را از جزیره آشورا ده بند ترکمن آغاز کردو قرار است سازمان های مردم نهاددر طول سفراز لحاظ تدارکاتیوی راحمایت کنند .

دانیال توحیدی که قرار است عرضدریای خزر را به طول یک هزار کیلومتر ، در کمتر از یک ماه پارو بزند . اهل مشهد اسو پرچم نمادین حمایت از پایداری محیط زیسترا پیش از آغاز سفردریایی طی مراسمی با شکوه از دست بانوی شناگر مسلمان ایرانی به نام الهام السادات اصغری ازتهران تحویل گرفت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار