معاون وزیر و مسئول هماهنگی امور استان‌های وزارت راه وشهرسازی:

در حوزه مسکن مهر سایر دستگاه ها همپای وزارتخانه راه و شهرسازی جلو نیامدند

خبرگزاری پانا: معاون امور دولت و مدیریت بحران وزیر راه و شهرسازی و مسئول هماهنگی امور استان‌های این وزارت خانه گفت: دستگاه های خدمات رسان همپای وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح مسكن مهر جلو نیامدند.

کد مطلب: ۱۵۰۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، مهندس مجیدی در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اقدامات انجام شده در حوزه مسکن مهر را مطلوب دانست و اظهار کرد: البته دستگاه های خدمات رسان همپای وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح مسكن مهر جلو نیامدند و الان واحدهایی داریم که آب، برق و گاز ندارد.

وی با بیان این که بعضی جاها گفته شده که مسکن مهر قرار است متوقف شود، تأکید کرد: مسکن از نیازهای اساسی مردم کشور ماست كه وزارتخانه ما 25 درصد کارش ساخت مسکن است و در این زمینه یک عقب ماندگی بزرگ در این حوزه وجود داشت که خوشبختانه رفع شد.

مسئول هماهنگی امور استان‌های وزارت راه وشهرسازی با اشاره به وجود 600 هزار واحد مسکن خالی در تهران گفت: باید بر این واحدها مالیات ببندیم تا نگهداشتن خانه خالی به صرف مالکان نباشد.

وی با بیان اینكه خرید خانه بزرگ ترین عمل اقتصادی یک خانواده است و برای این کار همه باید پس انداز داشته باشند، تصریح كرد: وظیفه ما خانه سازی است، ولی باید این امکان و اختیار را به مردم بدهیم که خودشان معماری خانه شان را انتخاب کنند.

معاون امور دولت و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی با بیان این که در حوزه حمل و نقل زمینی 220 هزار کیلومتر راه در کشور داریم که 102 هزار کیلومتر آن آسفالته است، گفت: در بدو انقلاب فقط 200 کیلومتر راه روستایی آسفالته داشتیم.

وی افزود: بایستی بودجه ای برای بهسازی این راه ها در نظر گرفته شود. چون اگر در سال اول 4 درصد هزینه ساخت برای جاده صرف نگهداری نشود این رقم در سال های بعد به 12 تا 25 درصد می رسد.

مجیدی بروز سوانح جاده ای را یکی از چالش های وزارت راه و شهرسازی خواند و توضیح داد: سالانه حدود 20 هزار نفر جان خودشان را از دست می دهند که تقریبا یک سوم آن در بیرون شهرها اتفاق می افتد.

مهندس مجیدی طول ریل های فعال قطار در کشور را 10 هزار و 500 کیلومتر عنوان کرد و گفت: در حال ساخت 9 هزار کیلومتر ریل دیگر هستیم.

وی تصریح كرد: در حال حاضر 5/5 درصد حمل و نقل از طریق ریل ها انجام می شود و اگر این میزان را بیشتر کنیم آمار سوانح جاده ای کاهش پیدا می کند.

وی با اشاره به وجود 16 شرکت ایرلاین، 243 فروند هواپیما و فعال بودن 150 عدد آنها گفت: برای پروازهای داخلی یارانه زیادی داده می شود و هنوز آزادسازی قیمت ها صورت نگرفته است كه بایستی حمل و نقل هوایی مسافر خودش را پیدا کند و کسی که زمان و ساعت اداری برایش مهم است، مبلغ بیشتری برای پرواز هزینه کند.

گفتنی است مهندس مجیدی در پایان سخنانش، متن حکم وزیر راه و شهرسازی را قرائت کرد که در بخشی از آن آمده است: جناب آقای مهندس محمدرضا اخوان عبدالهیان نظر به تعهد، تخصص و تجربه های ارزشمند جنابعالی به موجب این حكم به عنوان مدیركل راه وشهرسازی استان خراسان رضوی منصوب می شوید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار