مدیر گروه سلامت جمعیت ، خانواده دانشگاه علوم پزشکی بجنورد:

رعایت اصول ایمنی و بهداشتی قبل از انجام فعالیت های بدنی توسط سالمندان ضروری است

خبرگزاری پانا: مدیر گروه سلامت جمعیت ، خانواده ومدارس دانشگاه علوم پزشکی بجنورد اعلام کرد:رعایت اصول ایمنی و بهداشتی قبل از انجام فعالیت های بدنی توسط سالمندان ضروری است .

کد مطلب: ۱۴۸۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا، مدیر گروه سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی بجنوردعنوان کرد: همه ما از کودکی تا سالمندی در هر سطحی از سلامتی که باشیم به تمرینات بدنی نیاز داریم و این امر مهم در مورد سالمندان نیز توجه ویژه ای را می طلبد.

دکتر مریم پورآدینه خاطر نشان کرد: سالمندان قبل از انجام تمرینات بدنی باید به اصولی توجه کنند و عدم رعایت این نکات ممکن است سلامتی آن ها را به خطر بیاندازد.

وی افزود: سالمندان با معده خالی و یا بعد از خوردن غذای زیاد از انجام تمرینات بدنی خودداری کنند و می توانند حداقل 2 ساعت قبل از غذا خوردن تمرینات بدنی داشته باشند.

به گفته وی داشتن جوراب و کفش ورزشی مناسب و کاملا اندازه پا یکی از نکاتی است که رعایت آن در تمام سنین از جمله برای سالمندان توصیه اکید می شود.

وی معتقد است : رطوبت یا گرمای زیاد هوا می تواند برای سالمندان مشکل ساز باشد بنابراین بهتر است سالمندان در هوای بسیار گرم و بسیار سرد تمرین نداشته باشند.

به گفته این مسئول طی ورزش قبل از احساس تشنگی هر 20 دقیقه یک لیوان آب باید نوشیده شود زیرا آب بدن به علت تعریق از دست می رود.

پورآدینه، تاکید کرد:سالمندان باید در هنگام آلودگی هوا از انجام تمرینات در هوای آزاد و آلوده خودداری کنند.

وی به انجام تمرینات در حد توان سالمندان اشاره کرد و توضیح داد: حرکات سخت و شدید نسبت به حرکات ملایم و آهسته بهتر و موثرتر نیست پس بیش از توانایی بدنتان فعالیت نکنید.

وی با اشاره به سالمندانی که زمینه بیماری قلبی یا ریوی دارند ، گفت: این افراد نباید در ارتفاعات به انجام تمرینات بدنی بپردازند چرا که در ارتفاع به علت کاهش فشار هوا سالمندان با مشکل برخورد خواهند کرد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار