فرماندار درمیان:

کارخانه قند قهستان احیا می شود

خبرگزاری پانا : کارخانه قند قهستان که زمانی قلب تپنده اقتصاد و تولید شکر در خراسان جنوبی بود به دلایل مختلف چند صباحی حال و روز خوشی نداشت و نبض آن به کندی می زد.

کد مطلب: ۱۴۸۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد

رجبعلی براتی در گفتگو با خبر نگار پانا درمیان؛ گفت: بدهی های بانکی، بالارفتن هزینه های تمام شده تولید، کمبود نقدینگی و صدور بی رویه چغند تولیدی استان به استان های همجوار و کاهش تولید به دلایل مسائلی همچون خشک سالی از مهم ترین دلایل کاهش تولید شهرستان به شمار می رود.

وی با بیان این که این کارخانه برای 400 نفر از شهروندان اسدیه اشتغال کرده و با تولید سالانه 120 هزار تن شکر در سال های اخیر تنها با یک سوم ظرفیت تولید فعالیت می کرده است، تصریح کرد: با پیگیری های به عمل آمده از طریق مجموعه های مدیر عامل کارخانه، فرمانداری و استانداری موفق شدیم بخشی از تسهیلات به تعویق افتاده کارخانه را مجددا قسط بندی کرده و پرداخت نماییم و علاوه بر آن بخش عمده ای از مطالبات کشاورزان و کارگران نیز پرداخت شد.

فرماندار درمیان از حمایت کارخانه قند کرمانشاه به عنوان اسپانسر کارخانه قند قهستان یاد کرد و افزود: با حمایت استانداری محترم و پرداخت به موقع مطالبات چغند کاران امسال جلوی صادرات بخش عمده ای از چغند تولیدی استان به استان های همجوار جلو گیری شده است و پیش بینی می شود میزان تولید کارخانه افزایش چشمگیری داشته باشد.

براتی اضافه کرد: علاوه بر افزایش تولید حمایت از محصول تولید شده و فروش به موقع آن در بازار های داخلی و بین الملل در دستور کار قرار گرفته و پس از اشباع بازارهای استان به کشور همسایه و استان های همجوار صادر می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار