رئیس نظارت و بازرسی شورای نگهبان  استان خراسان رضوی خبر داد :

حضور داوطلبین انتخاباتی حوزه شهر مشهد بیش از ۲ برابر میانگین سطح کشوری است

مشهد(پانا)- رئیس نظارت و بازرسی شورای نگهبان  استان خراسان رضوی از حضور حداکثری داوطلبین انتخاباتی حوزه شهر مشهد خبر داد .

کد مطلب: ۱۴۶۰۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
حضور داوطلبین انتخاباتی حوزه شهر مشهد بیش از ۲ برابر میانگین سطح کشوری است

به گزارش خبرگزاری پانا ، محمد کمال رئیس نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان خراسان رضوی در نشست خبری استودیو انتخاباتی استانداری خراسان رضوی گفت: در شهر مشهد ما ۵۲۰ داوطلب انتخاباتی داریم و به علت زیاد بودن داوطلبان از میانگین کشوری خیلی بالا تر هستیم.

وی در شرح اقدامات صورت گرفته افزود: به داوطلبان انتخاباتی در راستای جلوگیری از تخلف های انتخاباتی هشدار های لازم را داده ایم و کمیته ی تخلف انتخاباتی تشکیل شده و علاوه بر آن فرایند بررسی صلاحیت ها در هیئت های اجرایی ، هیئت نظارت استان و هیئت مرکزی انجام گرفته است.

رئیس نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان خراسان رضوی تاکید کرد: بررسی صلاحیت های شورای نگهبان به اتمام رسیده است و اسامی اعلام شده ۱۳ نفر از خراسان رضوی کاندید شده اند .

وی افزود: بر اساس قانون جدید انتخابات امسال تایید شده های بیشتری و عدم احراز هویت کمتری داریم ، طبق قانون با داوطلبین، جلسه استماع برگزار شد و به شخص داوطلب عدم تایید و یا احراز تایید را اطلاع دادیم و روزانه حدود ۷۰ نفر تایید می شدند .

کمال بیان کرد: بررسی صلاحیت ها نسبت به گذشته ارتقا داده شده و ۱۹ هزار نفر از خراسان رضوی تایید شده اند که ۵۰۰نفر آنها از شهر مشهد هستند ، ما نزدیک ۲ برابر میانگین کشوری در مشهد انتخاباتی داریم و داوطلب بانوان امسال ما ۱۲۰ نفر هستند .

او گفت: مهم ترین وظیفه و نقش اساسی و مخوری سیاست کشوری را قانون اساسی جمهوری اسلامی بر عهده مردم نهاده است و شورای نگهبان بر اساس قوانین باید حداقل های قانونی را به عمل برساند.

رئیس نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان خراسان رضوی گفت: مشارکت در استان خراسان رضوی همواره از مشارکت میانگین کشور بالا تر است و مردم ایران در هر شرایطی اعم از جنگ و تحریم پای کار این انقلاب هستند و اقتدار نظام را تحت هر شرایطی تضمین می‌کنند و همه ی توفیق های ما از اول انقلاب مدیون امداد های غیبی خداوند هستیم .

دانش آموز خبرنگار:فاطمه کریمیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار