عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌و‌گو با پانا؛

دانش‌آموزان باید واقعیت جهان را همانطور که هست بشناسند

تهران(پانا) - عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که دانش‌آموزان باید از اوضاع فلسطین آگاه باشند و بدانند چه اتفاقاتی در  حال رخ دادن است و واقعیت جهان را همانطور که هست بشناسند نه آنطور که پروپاگانداهای رسانه‌ای نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۴۵۹۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان باید واقعیت جهان را همانطور که هست بشناسند

علی آقامحمدی؛ عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌و‌گو با پانا درخصوص آشنایی دانش‌آموزان ایرانی با مسائل فلسطین و حمایت از مظلومان فلسطینی توسط دانش‌آموزان ایرانی بیان کرد: دانش‌آموزان باید واقعیت جهان را بشناسند چراکه ممکن است گمان کنند پروپاگانداهای رسانه‌ای است و در مقابل آن عکس‌العمل نشان دهند.
وی با اشاره براینکه طرف‌های مقابل سعی در تحریف واقعیات به نفع خودشان دارند؛ اضافه کرد: یکی از وظایف اصلی ما این است که دانش‌آموزان ابتدا بدانند چه اتفاقاتی در فلسطین رخ می‌دهد و این اتفاقات را با سایر حوادث که در تاریخ یا زمان حال، رخ داده است مقایسه کنند و با مسأله‌ی ظلم‌ستیزی آشنا شوند و بدانند که اگر با ظالم نجنگند، ظالم به‌زودی به سراغ خود ما نیز خواهد آمد و به عبارت دیگر اگر ظلمی در نقطه‌ای درحال وقوع است باید ظالم را تضعیف کرد که اگر تضعیف نشود اثرات آن بعدا به خود ما نیز بازخواهد گشت.
آقامحمدی افزود: آگاهی‌بخشی این موارد به دانش‌آموزان سبب می‌شود که بدانند اکنون یک سیستمی در جهان وجود دارد که زمینی را از ملتی گرفته و مردم را آواره کرده و آن‌هایی را که در شهرها باقی مانده‌اند مورد شکنجه و آزار و تهدید و محاصره قرار داده تا به حدی‌که شهروندان نمی‌دانند که شبی را که سپری می‌کنند با بمباران همراه خواهد بود یا خیر. درصورتیکه امنیت و زندگی خوب حق این مردم است.
آقامحمدی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید درخصوص اشغالگری‌های اسرائیل مطالعه داشته باشند؛ گفت: دانش‌آموزان ما باید بدانند و مطالعه کنند که اگر چنین سیستم اشغالگری که چنین اعمالی را در سرزمین فلسطین انجام می‌دهد، درآینده چه اتفاقاتی را بر سر بشریت خواهد آورد.
او همچنین خاطرنشان کرد: وظیفه ما است از کسانی که با این رژیم اشغالگر می‌جنگند حمایت کنیم و این حمایت در اصل حمایت از تمام بشریت است.
آقامحمدی در پایان، از آثار حمایت از مظلومان فلسطینی، گفت: این حمایت‌ها طرف مقابل را در انظار عمومی منزوی خواهد کرد و از اینکه بخواهند در حالات گسترده‌تر به سایر کشورها تجاوز کنند، محدود خواهد کرد و ما نیز با ارزان ترین قیمت ممکن می‌توانیم این کارهارا انجام دهیم.

خبرنگار: محمدامین راست بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار