دورخیز ایران برای میزبانی چهاررویداد کبدی آسیا و جهان

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون کبدی از درخواست برای میزبانی از ۴ مسابقه بین‌‎المللی به فدراسیون جهانی در آینده خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۵۹۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
دورخیز ایران برای میزبانی چهاررویداد کبدی آسیا و جهان

عباس اورسجی رئیس فدراسیون کبدی،بر پیگیری بابت مقر کنفدراسیون آسیا در تهران تأکید کرد و نگاه کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان را سرعت بخش در تحقق این موضوع برشمرد.

وی از درخواست ایران برای میزبانی چهار رویداد کبدی، جام باشگاه آسیا برای نخستین مرتبه، کبدی ساحلی قهرمانی جهان، مسابقات سرکل کبدی جهان و جوانان جهان در بخش پسران به میزبانی اصفهان خبر داد.

اورسجی با اشاره به برگزاری لیگ برتر مردان و بانوان و مرحله مقدماتی مسابقات نوجوانان به صورت منطقه‌ای، در نهایت به حضور ۱۶ تیم در مسابقات قهرمانی کشور اشاره کرد.

وی در خصوص برگزاری کلاس بین‌المللی داوری با حضور ۴۳ نفر از ۱۶ کشور، در آکادمی ملی المپیک، با توجه به نیاز جامعه داوری در سطح آسیا به خصوص عمده کشورهایی که در کبدی فعال هستند، را هدف از برگزاری این دوره دانست. به حضور ۲۰ نفر داور ایران در این دوره اشاره کرد.

رئیس کنفدراسیون کبدی آسیا تأکید کرد: پیش از این فدراسیون جهانی و آسیایی درخصوص بحث قوانین داوری یک جزوه داشت اما هدف اصلی ما بعد از برگزاری کلاس بین‌المللی داوری، ویرایش و به چالش کشیدن قوانین داوری بود و خروجی آن تبدیل به کتابی می‌شود که در سطح دنیا منتشر خواهد شد. کنفدراسیون کبدی آسیا، کتاب قوانین و مقررات داوری کبدی را بعد از این کلاس تدوین خواهد کرد.

وی با اشاره به دانشگاه حکیم سبزواری برای برگزاری تورنمنت بین‌المللی کبدی در سبزوار،

عراق، فلسطین، پاکستان، سوریه را از کشورهای شرکت کننده در این رویداد برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار