مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال‌وبختیاری:

۴۷۰ دانش‌آموز دختر چهارمحال‌وبختیاری در طرح دختران آفتاب ایران مشارکت دارند

میانکوه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال‌وبختیاری از مشارکت ۴۷۰ دانش‌آموز دختر مقطع متوسطه در ۲ شهرستان اردل و کوهرنگ به منظور ارتقای سلامت جسمی و روانی، غنی‌سازی اوقات فراغت و ترویج سبک زندگی در طرح دختران آفتاب ایران (دآا) خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۵۹۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
۴۷۰ دانش‌آموز دختر چهارمحال‌وبختیاری در طرح دختران آفتاب ایران مشارکت دارند

افشین امیریان در آیین برگزاری جشنواره دختران آفتاب ایران (دآا) در آموزشگاه شبانه‌روزی امام حسین(ع) میانکوه افزود: طرح ملی دختران آفتاب ایران امسال برای دومین سال در مدارس شبانه‌روزی دخترانه استان همزمان با سراسر کشور در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره فرهنگی و ورزشی در مدارس شبانه‌روزی دخترانه ۲ شهرستان کوهرنگ و اردل در حال اجراست، گفت: این جشنواره با هدف ایجاد شور و نشاط، نهادینه کردن ورزش در جامعه و استعدادیابی ورزشی با توجه به آمایش سرزمین فعالیت‌های جسمانی، تحرک و شادابی در جامعه دختران به ویژه دختران روستایی و عشایری برگزار می‌شود.

امیریان افزود: ارائه آموزش سبک زندگی، مهارت‌های فردی، انتخابی و استعدادیابی دانش‌آموزان در این جشنواره مد نظر است، دانش‌آموزان شرکت‌کننده با بازی‌های بومی و محلی، ورزشی و مهارت‌های زندگی را فرامی‌گیرند و با هم به رقابت می‌پردازند.

امیریان گفت: دانش‌آموزان برتر بازی‌های بومی و همچنین رشته‌های ورزشی به پایگاه‌های قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان برای استعدادیابی در رشته‌های هدف معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مدارس به عنوان کانون تعلیم و تربیت و محیطی مناسب برای آگاهی بخشی و رشد نیازهای جسمی و روانی دانش‌آموزان است، افزود: در بخش ورزش قهرمانی،کانون‌های ورزشی در رشته‌های دو و میدانی، والیبال، تنیس روی میز، بسکتبال، هندبال، بدمینتون و فوتسال با توجه به نگاه آمایش سرزمین و علاقه‌مندی و ظرفیت‌های موجود مورد توجه این طرح قرار دارد.

مدیرکل آموزش وپرورش چهارمحال و بختیاری افزود: توسعه ورزش همگانی، قهرمانی و برگزاری کارگاه آموزشی در مورد سبک زندگی و آسیب‌های اجتماعی از اهداف برگزاری این طرح است.

وی گفت: محور ورزش‌های همگانی شامل برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، ورزشی، آموزشی و برگزاری مسابقات دارت و طناب کشی و همچنین فعالیت‌های بومی و محلی شامل برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی است.

امیریان با اشاره به جایگاه زن در اسلام و همچنین درمناطق روستایی و عشایری افزود: زنان ایران زمین همواره نشان دادند که با رعایت حجاب و عفاف در تمام فعالیت‌های اجتماعی، ورزشی و فرهنگی حضور فعال دارند.

مدیرکل امور زنان وخانواده استانداری چهامحال‌وبختیاری نیز با اشاره به اینکه زنان ایران اسلامی در تمامی حوزه‌ها برای توسعه کشور نقش آفرینی کردند ،گفت: جایگاه زنان امروز توسعه پیداکرده و زنان پرچم پرافتخار را به اهتزاز درآوردند.

زهراحبیبی افزود: حضور زنان در صحنه‌های اجتماعی یک فرصت است و امروز زنان کشور در تمام صحنه‌ها با وقار، با کرامت، با شخصیت، با عفاف مانند مردان فعالیت می‌کنند و باید دارای فرصت، مصونیت و حقوق اجتماعی برابر باشند.

جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب (دا) روز سه‌شنبه در مدرسه شبانه‌روزی بخش میانکوه اردل برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار