شهباز حسن‌پوربیگلری در گفت‌وگو با پانا:

مردم به عملکرد نامزدها رأی می‌دهند

تهران (پانا) - نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در فرایند انتخابات گفت امروز مردم به عملکرد نامزدها و کارنامه‌های اشخاص رأی می‌دهند.

کد مطلب: ۱۴۵۹۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
مردم به عملکرد نامزدها رأی می‌دهند

شهباز حسن‌پور بیگلری در گفت‌وگو با پانا درخصوص نقش خواص بیان کرد: «در طول ۸ ماه گذشته نه‌تنها خواص نمره منفی گرفته بلکه دولت مردان و هر شخصی که تریبونی در اختیار داشت نیز نمره منفی گرفتند. چه رسانه ملی و چه سایر رسانه‌ها نتوانستند همگام و همراه با مقام معظم رهبری حرکت کنند.»

نماینده مردم سیرجان و بردسیر با اشاره به چهار مولفه رهبری برای انتخابات اظهار کرد: «مقام معظم رهبری چهار مولفه ارائه دادند و ایشان از مولفه مشارکت سخن گفتند. باید ببینیم که چه شخصی کوچک‌ترین قدم را برای مردم جامعه برداشته است. مقام معظم رهبری از مولفه رقابت نیز یاد کردند. اگر قرار باشد رقابت وجود داشته باشد، باید اجازه دهیم تمامی افراد با هر دیدگاه سیاسی بیایند و نقطه نظرات خود را به صورت شفاف و راحت مطرح کنند و مردم نیز به کاندیدای مورد انتخاب و خواست خود رای دهند.»

حسن‌پور بیگلری با اشاره به وجود مشکل در بخش مصاحبه‌های رسانه ملی نامزدهای انتخاباتی گفت: «ایرادی که می‌توان به رسانه ملی وارد کرد این است که از کاندیداها می‌خواهد ویدئو صحبت‌های خود را از قبل در اختیار صدا و سیما قرار دهند تا آن را پخش کنند. معتقدم باید مصاحبه‌ها به صورت زنده در قالب گفت‌وگویی شفاف و راحت پخش شود. هر شخص نیز هر اندازه که دوست داشت برنامه‌های کاری خود را ارائه دهد.»

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم کلیشه بودن مصاحبه نامزدهای انتخاباتی تاکید کرد: «مصاحبه‌های کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی نباید کلیشه‌ای باشد. امروز هر خبرنگاری که در رابطه با انتخابات از نمایندگان سوال می‌پرسد به صورت کلیشه است همچنین سوالات صدا و سیما نیز کلیشه هستند. مردم از دعوای سیاسی خسته شده‌اند، دوره اینکه مردم بخواهند به جریان‌های سیاسی رای دهند گذشته است. امروز مردم به عملکرد نماینده و کارنامه‌های اشخاص رای می‌دهند.»

حسن‌پور بیگلری در ادامه بیان کرد: «انتظار این بود که در تهران ملاقات‌های سیاسی برگزار شود. احزاب و افراد در این ملاقات‌ها نقطه نظرات خود را مطرح کنند تا ان شاءالله شور و نشاط انتخاباتی مشارکت حداکثری را داشته باشد. اکنون برای داشتن یک انتخابات بهتر باید بخشنامه‌ها و مقرراتی که در بحث انتخابات وجود دارد را کنار بگذاریم و دولت نیز بخشنامه‌هایی که مربوط به عدم امکان حضور هیچ یک از کارمندان دولت در جلسات است را کنار بگذارد. گفته شده نمایندگان از هیچ سالنی استفاده نکنند در این فضای رقابتی شخصی که تمکن مالی نداشته باشد، باید چکار کند؟»

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: «بخشنامه‌ای طراحی شود که بدون استفاده از امکانات دولت از سالن‌های کم استفاده دولت همچون سالن‌های آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در اختیار کاندیداها قرار بگیرد تا نقطه نظرات خود را ارائه دهند.»

حسن‌پور بیگلری وظیفه خواص را دنبال کردن جهاد تبیین برشمرد و افزود: «خواص باید علاوه بر دعوت عملی مردم به حضور و مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی راه جهاد تبیین را دنبال کنند. خواص باید از دفاتر و منازل خود بیرون آمده و از نزدیک مشکلات زندگی مردم در استان‌های مختلف و حتی برون مرزی را ببیند. مشکلات معیشتی در زندگی مردم وجود دارد و بعضی معضلات همچون مشکل مسکن تبدیل به آرزویی دست نیافتنی شده است.»

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نبود امکان حضور مسئولان با وجود فضای انتخاباتی در کشور بیان کرد: «از سه ماه قبل از هر مسئولی که درخواست بازدید از استان را می‌کنیم در پاسخ می‌گویند به دلیل موضوعات سیاسی امکان‌پذیر نیست. کاش مسئولان به استان‌ها بیایند و برای جلوگیری از هر موضوع سیاسی تمام نامزدهای انتخاباتی را نیز با خود به همراه بیاورند. مسئولان باید راهکار بیاندیشند و با تدبیر، ابتکار عمل، خلاقیت و نوآوری در این مرحله از انتخابات امنیت پایدار را در پای صندوق‌های رای برقرار کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار