رییس مرکز بهداشت استان:

به زودی واکسن آنفولانزا در زنجان توزیع می‌شود

خبرگزاری پانا: رییس مرکز بهداشت استان زنجان درخصوص صادرات واکسن به سایر استان‎ها، گفت: تا آخر این ماه، واکسن آنفولانزای دولتی نیز به بازار عرضه خواهد شد که این واکسن در مرحله اول در اختیار مراکز فوریت‏های پزشکی CCU ، ICU قرار می‎گیرد و بعد از آن واکسن‎های مازاد را در اختیار سایر مراکز می‎گذاریم

کد مطلب: ۱۴۵۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، محمدرضا صائینی در گفتگو با خبرنگاران پانا، با بیان اینکه استان زنجان درحال حاضر صادر کننده انواع واکسن و موادبیولوِژیک به 5 استان همجوار است، گفت: مرکز منطقه ‎ ای تأمین، نگهداری و توزیع واکسن و مواد بیولوژیک شمال‌غرب کشور در زنجان مستقر است. این مرکز در شرایط خوبی از جمله ضدزلزله بودن قرار دارد که حتی می ‎ تواند در شرایط بحران هم ارائه خدمات بدهد.

وی اظهار داشت: از جمله واکسن ‎ هایی که به استان ‎ ‏های قزوین، گیلان، اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی صادر می‌شود، واکسن 3 گانه، ب ث ژ، فلج اطفال، هپاتیت، ام ام آر، توام بزرگسال و توام خردسال، واکسن هاری، مننژیت وواکسن ‎ هایی است که به صورت فصلی توزیع می‌شود، مثل آنفولانزا .

صائینی درخصوص صادرات مواد بیولوژیک و واکسن به استان ‎ های همجوار، گفت: این مرکز به صورت متمرکز، مواد بیولوژیک و واکسن ‎ ها را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت و آماده ‎ سازی می ‎ کند. همچنین این مرکز خود توانایی آماده ‎ سازی آنها را به صورت مستقل داشته و می‏تواند در شرایط ایمن، داروهای بیولوژیک و انواع واکسن را در اختیار استان‏ها قرار دهد تا آنها در صورت لزوم این مواد را در دسترس مراکز خود بگذارد.

رییس مرکز بهداشت استان درخصوص مواد بیولوژیک عنوان کرد: این داروها نظیر سرم مارگزیدگی، عقرب گزیدگی، سرم کزاز و آنتی سرم‏های وبا براساس شرایط و برنامه موجود توزیع می ‎ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار