با حضور بیش از ۷۰۰ هزار دانش آموز؛

انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس فارس برگزار شد

خبرگزاری پانا: انتخابات شوراهای دانش آموزی با حضور بیش از 700 هزار دانش آموز در مدارس استان فارس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، آیین نمادین این انتخابات در مدرسه راهنمایی امام حسن عسکری (ع) شیراز برگزار شد که در آن دانش آموزان مدرسه با حضور در پای صندق های رای، نمایندگان خود را انتخاب کردند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در آیین نامه اجرایی مدارس پنج رکن در نظر گرفته شده است که امور اجرایی مدرسه را با هم انجام می دهند که شامل مدیر، شواری مدرسه، شورای معلمین، انجمن اولیا و مربیان و شوراهای دانش آموزی می شود.

محمدحسین خواجه زاده افزود: شوراهای دانش آموزی با انگیزه احترام به شخصیت دانش آموزان، ارتقای عزت و کرامت نفس، مشارکت آنها در امور مدرسه و نیز مسئولیت پذیری دانش آموزان در اجتماع شکل گرفته است.

وی به جایگاه و و ظایف نمایندگان شورای مدرسه اشاره و ابراز داشت: نماینده شورای دانش آموزی می تواند در شورای مدرسه نیز حضور داشته باشد و در صورت حضور از حق رای برخوردار است.

خواجه زاده دانش آموزان مقطع سوم ابتدایی تا چهارم دبیرستان را واجدین شرایط شرکت در انتخابات شوراهای دانش آموزی عنوان و اذعان داشت: در استان فارس حدود 700 هزار دانش آموز در مقطع مختلف تحصیلی در 8 هزار مدرسه در استان فارس به پای صندوق رای رفته و نمایندگان خود را انتخاب می کنند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، انتخابات شوراهای دانش آموزی همزمان با سراسر کشور در مدارس استان فارس برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار