در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

دستاوردهای 45 ساله انقلاب؛ از پیشرفت‌های آموزشی تا زیرساخت‌های عمرانی

تهران (پانا) - نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون از استان سیستان و بلوچستان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت کشور در تمام حوزه‌ها بعد از انقلاب اسلامی ابراز امیدواری کرد که مسئولان در ادامه این مسیر با اهتمام ویژه ضمن تقویت نقاط قوت نقاط ضعف را برطرف کنند.

کد مطلب: ۱۴۴۷۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
دستاوردهای 45 ساله انقلاب؛ از پیشرفت‌های آموزشی تا زیرساخت‌های عمرانی

محمد سرگزی در گفت‌وگو با پانا درخصوص پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران با تاکید بر غیر قابل قیاس دانستن شرایط ایران در قبل و بعد از انقلاب بیان کرد: «اگر منابع مالی که در اختیار رژیم قبل بوده را بررسی کنیم و آن را با امروز مقایسه کنیم شرایط قابل قیاس نیست اما در تمام حوزه‌های توسعه‌ای همچون بهداشت، دسترسی به راه روستایی و بزرگراه، حمل و نقل ریلی، آموزش و دانشگاه، خدمات رفاهی و... که بررسی و تحقیق می‌کنیم در می‌یابیم میزان خدماتی که جمهوری اسلامی در طول این 45 سال داشته با پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست.»

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون از استان سیستان و بلوچستان در یازدهمین دوره مجلس در ادامه با اشاره به شرایط سخت ایران با وجود جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه گفت: «این خدمات‌رسانی در حالی است که دشمن از همان ابتدای مسیر به جبهه مقابل ورود پیدا کرد و جنگ تحمیلی را علیه ایران راه‌اندازی کرد و با تمام شرکای خود شرایط سختی را ایجاد کرد. پس از آن نیز به بهانه‌های مختلف تحریم‌های سخت، ظالمانه و ناعادلانه را برای کشور و ملت ایجاد کردند.»

بهبود شرایط معیشتی در تفکر نظام جمهوری اسلامی است

سرگزی در رابطه با اقدامات لازم برای پیشرفت در کشور و رشد در زمینه دستاوردها در گام دوم انقلاب اظهار کرد: «آن چیزی که بر عهده ماست تا در ادامه مسیر چه اقداماتی را انجام دهیم در گام دوم انقلاب قرار دارد. بر ما است که تمام ظرفیت‌های نظام را فعال کنیم تا نتیجه آن بهتر شدن وضعیت معیشتی، اقتصادی در زندگی مردم شود. اگرچه بعضا نقص‌هایی نیز در عملکرد وجود دارد اما این نقص‌ها شاید به افراد و عملکرد شخصی آنان بازگشته و به اصل نظامی تفکر آن برگرفته از دفاع از مظلومین، توسعه در تمام ابعاد و بهتر شدن وضعیت معیشتی مردم بازنگردد. امیدواریم مسئولان در این مسیر با اهتمام ویژه ضمن تقویت نقاط قوت، نقاط ضعف را برطرف کنند.»

پیشرفت شرایط آموزشی کشور یکی از دستاوردهای انقلاب بود

وی از امکان دسترسی آسان برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در بعد از انقلاب خبر داد و با اشاره به گسترش مراکز آموزش عالی در سراسر کشور افزود: «سطح دسترسی به مراکز آموزشی در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست. امروز نه‌تنها دانشگاه‌های مختلفی را در اقصی نقاط کشور توسط نظام جمهوری اسلامی ایجاد کردیم، امکان دسترسی آسان برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی فراهم کردیم. پیش از انقلاب حدود 6 دانشگاه بیشتر نداشتیم اماامروز در هر استان می‌بینیم که در هر شهرستانی حداقل یک دانشگاه وجود دارد. »

جوان‌ترین نماینده مردم سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت ویژه انقلاب با وجود نهضت سوادآموزی برای کاهش سطح بی‌سوادی در کشور اظهار کرد: «از طرفی دیگر یکی از ظرفیت‌های ویژه ایام بعد از انقلاب نهضت سوادآموزی بود. نهضت سوادآموزی که حرکتی جهادی برای بی‌سواد زدایی در کشور شکل گرفت باعث شد میزان افرادی که تحصیل نکرده بودند و سواد خواندن و نوشتن نداشتند به مقدار چشمگیری کاهش پیدا کند. این مسئله سبب شد تا امروز در شرایطی قرار بگیریم که به راحتی بتوانیم از نبود فرد بی‌سواد سخن بگوییم.»

سرگزی با تاکید بر امکان تحصیل برای بانوان در تمام مقاطع تحصیلی به حضور گسترده بانوان کشور در دانشگاه‌ها و مقاطع تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و گفت: «از طرف دیگر امکان تحصیل به شکل گسترده برای بانوان در سطوح مختلف آموزشی بعد از انقلاب و در رژیم جمهوری اسلامی ایران امکان‌پذیر شد. حضور بانوان امروز در دانشگاه‌های مختلف برای تحصیل و برای مقاطع دکتری و تحصیلات تکمیلی و حتی تدریس قابل توجه است. خود این حضور حداکثری بانوان در مقاطع آموزش عالی یک اقدام بی‌نظیر است که در بعد از انقلاب برای بانوان ایجاد شد.»

شرایط عمرانی ایران در قبل و بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست

وی همچنین به اقدامات عمرانی غیر قابل قیاس جمهوری اسلامی در دوره 45 سال بعد از انقلاب اشاره کرده و گفت: «اگر به صورت جزئی مسائل عمرانی بعد از انقلاب را بررسی کنیم متوجه موضوعات مختلفی می‌شویم. برای مثال بعد از انقلاب میزان دسترسی به راه‌های روستایی حداقل 10 برابر افزایش پیدا کرده است.»

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درخصوص توسعه شبکه ریلی در بعد از انقلاب نیز گفت: «شبکه ریلی نیز یکی دیگر از موضوعات قابل بررسی در مسئله عمران کشور است. اگرچه بعضا اعلام می‌کنند یکی ا توفیقات رژیم طاغوت توسعه شبکه ریلی بوده است اما در یک بازه زمانی در ایام مشابه در بعد از انقلاب بیش از 2 برابر پیش از انقلاب، توسعه شبکه ریلی را در کشور داشتیم.»

توسعه نهضت مسکن در بعد از انقلاب

سرگزی با اشاره به توسعه نهضت مسکن در بعد از انقلاب با طرح‌های مختلف اظهار کرد: «مساله مسکن نیز از زیرشاخه‌های عمرانی کشور است که بعد از انقلاب به آن توجه ویژه‌ای شده است. در حوزه نهضت مسکن قریب به چند میلیون مسکن جدید با شرایط مناسب در دوره بعد از انقلاب ساخته شده و در قالب طرح‌های مختلف همچون مسکن مهر، نهضت ملی مسکن، مسکن ملی و... در اختیار مردم جامعه قرار گرفته است.»

وی با اشاره به پیشرفت شبکه حمل و نقل با تاکید بر وضعیت مساعد بزرگراه‌ها بعد از انقلاب گفت: «یکی از موضوعات عمرانی، توسعه بزرگراه‌ها است. در حوزه بزرگراه شرایط قبل و بعد از انقلاب به دلیل تفاوت مشهود قابل مقایسه نیست. دسترسی به بزرگراه‌ها قبل از انقلاب اسلامی و بعد از آن به حد چشمگیری تفاوت داشته است. »

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت شبکه برق و شبکه گازرسانی در سراسر کشور گفت: «توسعه شبکه برق، توسعه شبکه گازرسانی از دیگر پیشرفت‌های عمرانی ایران در بعد از انقلاب است. پیش از انقلاب نزدیک به 53 هزار خانواده دسترسی به گاز داشتند اما امروز بیش از 30 میلیون خانواده در کشور دسترسی به گاز دارند. این مساله نه فقط در چنین مقایسه‌هایی خود را نمایان می‌کند بلکه امروز مساله گازرسانی در ایران در مقیاس جهانی قابل قیاس با سایر کشورهای پیشرفته دنیا نیز نیست.»

سرگزی درخصوص توسعه خدمات آب‌رسانی و روستایاری در کشور گفت: «در حوزه دسترسی به آب آشامیدنی سالم، در حوزه روستایاری و... دیگر نمی‌توانیم از درصد صحبت کنیم و اعداد در قبل و بعد از انقلاب قابل قیاس نیستند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار