حسین میرزایی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

راهکارهای افزایش مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی

تهران (پانا) - نماینده مردم اصفهان و ورزنه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود دیدگاه منفعت طلبی در میان برخی افراد اظهار کرد هر شخصی که می‌تواند حتی ذره‌ای و درصد کمی در افزایش مشارکت و حضور مردم در انتخابات تاثیر داشته باشد، باید با تمام توان خود حضور پیدا کند.

کد مطلب: ۱۴۴۶۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
راهکارهای افزایش مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی

حسین میرزایی، عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا درخصوص اعلام کاهش همکاری توسط بعضی از جناح‌ها و احزاب در انتخابات مجلس در اسفند ماه سال جاری بیان کرد: «بعضی افراد در جناح‌ها، گروه‌ها و احزاب هستند که منافع جناحی خود را بر منافع ملی ایران ترجیح می‌دهند. این افراد اگر شانس پیروزی خود را در انتخابات پیش‌بینی کنند در انتخابات شرکت می‌کنند و مردم جامعه را نیز به سمت شرکت و حضور فعال در انتخابات سوق می‌دهند. بر عکس این مسئله نیز اگر احساس ضعف و عدم موفقیت نسبت به نتیجه انتخابات را در خود داشته باشند، اصل انتخابات را تحت الشعاع قرار می‌دهند و با قهر از میدان انتخابات و عدم حضور مانع حضور مردمی نیز می‌شوند.»

عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نادیده گرفته شدن منافع ملی و اولویت بخشیدن به منافع شخصی و گروهی در بین عده‌ای از افراد گفت: «اقداماتی این چنینی و تصمیماتی از این قبیل یک نوع تشخیص نادرست از میان منافع ملی و منافع گروهی، جناحی، حزبی و شخصی برای افراد است. به نظر می‌رسد منافع ملی و منافع اشخاص و گروه‌ها برای برخی افراد ترجیح دارد و آن را به منافع ملی ترجیح می‌دهند.»

میرزایی با تاکید بر نیاز حضور تمامی افراد تاثیرگذار و انجام اقدامات برای حضور مردمی در انتخابات اظهار کرد: «هر شخصی که می‌تواند حتی ذره‌ای و درصد کمی در افزایش مشارکت و حضور مردم در انتخابات تاثیر داشته باشد، باید با تمام توان خود حضور پیدا کرده و فعالیت‌هایی را برای انتخابات و جلب اعتماد جامعه به انتخابات دنبال کند. امید به خدا با انجام این اقدامات حضور و مشارکت پرشوری را در انتخابات امسال از طرف افراد جامعه داشته و به دست مردم در اسفند ماه رقم بزنیم.»

وی با بیان اینکه بسترهای کافی برای اجرای انتخابات با چهار مولفه رهبری در تمام انتخابات برگزار شده و تا امروز اقدامات مثبت نهادهای نظارتی و امنیتی انجام شده است، خاطرنشان کرد: «این اولین تجربه انتخاباتی ما در کشور نیست و بارها و بارها انتخابات سراسری در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است. به حمد خداوند نهادهای نظارتی کشور همواره سلامت و امنیت و فضای رقابتی و مشارکتی را در بازه زمانی انتخابات فراهم کرده‌اند. این انتخابات نیز همچون سایر انتخابات دستگاه‌های امنیتی و نظاراتی وظایف خود را به درستی انجام خواهد داد.»

نماینده مردم اصفهان و ورزنه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درخصوص ارزیابی عملکرد دوره یازدهم مجلس گفت: «دوره یازدهم با توجه به پتانسیل‌هایی که از خود نشان داد می‌توانست کارهای بزرگتری را دنبال کرده و اتفاقات عظیمی را رقم بزند اما این دوره از مجلس شورای اسلامی به یاری خداوند در حد و اندازه خود کارهای بسیار خوبی را دنبال کرده و دستاوردهایی را به همراه داشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار