معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

تاثیر سوابق تحصیلی کنکور برای دانش‌آموزان مرکز کشور با مناطق ۲ و ۳ متفاوت خواهد بود

۷۱هزار نفر از طریق آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش می‌شوند

اردبیل (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور و قبولی از دانشگاه‌ها گفت: تاثیر سوابق تحصیلی برای دانش‌آموزان مرکز کشور با مناطق ۲ و ۳ متفاوت خواهد بود.

کد مطلب: ۱۴۴۶۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
تاثیر سوابق تحصیلی کنکور برای دانش‌آموزان مرکز کشور با مناطق 2 و 3 متفاوت خواهد بود

محمدمهدی کاظمی در جمع مدیران مدارس شهرستان مشگین‌شهر با تبریک ایام‌الله دهه فجر و قدردانی از مدیران مدارس در تحقق آموزش حضوری بعد از پایان همه‌گیری بیماری کرونا اظهار کرد: بر اساس سند تحول باید مساله آموزش و پرورش، اولویت اول برای تمام ارگان‌ها و دستگاه‌ها باشد و در دولت سیزدهم این اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: موضوع کیفیت آموزشی در مدارس دولتی مورد توجه رئیس‌جمهوری است و باید تلاش کنیم تا شرایط را به نحوی فراهم کنیم که در استان‌ها نیز استانداران، فرمانداران، ائمه جمعه و… در ارتقای آموزش و پرورش ایفای نقش کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت اجرایی شدن گفتمان سند تحول در سطح مدارس گفت: اگر تصور کنیم از بالا به پایین و به واسطه بخشنامه می‌توان سند تحول را اجرایی کرد به بیراهه رفته‌ایم و باید به دنبال تحقق نسخه مدرسه‌ای سند تحول باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه نیروی انسانی اظهار کرد: موضوع جذب و توانمندسازی نیروی انسانی، یکی از اساسی‌ترین مسائل آموزش و پرورش است. علی‌رغم تمام چالش‌های موجود، امسال در کنار ۲۵ هزار نفر خروجی دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون استخدامی نیز حدود ۶۰ هزار نفر جذب شدند.

کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده در آزمون استخدامی پیش رو نیز حدود ۷۱ هزار نفر آموزگار و دبیر برای سال تحصیلی آینده جذب کنیم.

وی ارتقای کیفی مدارس به‌ویژه مدارس عادی را اولویت اصلی آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: مسأله ارتقای کیفیت مدارس عادی دولتی صرفاً با مسائل مالی قابل حل نیست و در کنار بحث سرانه مدارس و تأمین و توانمندسازی نیروی انسانی، آنچه مهم است اینکه باید باور و اعتقاد همه ما معطوف به ارتقای کیفیت مدارس دولتی باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: تنها شاخص کمی که می‌تواند وضعیت کیفیت آموزش را نشان دهد، میانگین نمرات است و آنچه اتفاق افتاده، میانگین نمرات نیازمند بهبود است.

کاظمی در ادامه سخنان خود یادآور شد: به واسطه شیوه جدید برگزاری امتحانات نهایی، اطلاعات دقیقی در زمینه عملکرد دانش‌آموزان در دست داریم و باید بر اساس نقاط قوت و ضعف برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

وی گفت: سهم آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و هنرستان‌ها باید به ۵۰ درصد برسد که یکی از راهکارها ایجاد هنرستان‌های جوار کارخانه‌ها است که با حمایت استانداران و فرمانداران این موضوع قابل تحقق است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: در ۲ سال گذشته برای تجهیزات هنرستان‌ها یک هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده و تا پایان سال منابعی نیز برای کمک سرانه مدارس اختصاص داده خواهد شد.

کاظمی همچنین ضمن حضور در دبیرستان دوره اول حکیمی شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: هدایت تحصیلی، زمینه توانایی و شناسایی استعداد دانش‌آموزان را فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: مواردی از قبیل هدایت تحصیلی، مهارت‌آموزی و انجام آزمون‌های رغبت و توانایی باید مورد بررسی قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اهمیت هدایت تحصیلی خاطرنشان کرد: تمام دروس از اهمیت خاص خود برخوردار هستند. چرا که زمینه شناسایی استعداد‌ها و توانایی‌های دانش‌آموزان را فراهم می‌کند.

کاظمی به تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور و قبولی از دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: تاثیر سوابق تحصیلی برای دانش‌آموزان مرکز کشور با مناطق ۲ و ۳ متفاوت خواهد بود.

وی افزود: اهمیت دوره اول متوسطه اگر بیشتر از دوره ابتدایی نباشد، کمتر هم نیست و با مهارت‌آموزی می‌توان زمینه اشتغال دانش‌آموزان در آینده را فراهم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار