مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

جشن‌تکلیف جشنی برای نزدیک شدن به خداوند است

بهارستان یک( پانا)- مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در مراسم جشن‌تکلیف دانش‌آموزان آموزشگاه عرفان، جشن‌تکلیف را جشنی برای نزدیک شدن به خداوند دانست.

کد مطلب: ۱۴۴۵۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
جشن‌تکلیف جشنی برای نزدیک شدن به خداوند است

آیت اصلانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، در مراسم جشن‌تکلیف دانش‌آموزان آموزشگاه عرفان، در رابطه با جشن‌تکلیف توضیح داد: جشن‌تکلیف جشنی برای نزدیک‌شدن به خداوند است؛ دختران و پسران عزیزی که به سن تکلیف می‌رسند با وظایف و تکالیف جدیدی که باید انجام دهند آشنا می‌شوند.

وی در این مورد ادامه داد: نماز یکی از تکالیفی است که دانش‌آموزان باید انجام دهند؛ نماز راهی برای سخن گفتن با خداوند است؛ دانش‌آموزان عزیزی که پا به سن تکلیف می‌گذارند، باید نمازهای پنج‌گانه خود، یعنی نمازهای صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشا را در زمان معین خود و درست بخوانند.

اصلانی ضمن تفسیر سوره‌های حمد و توحید گفت: دانش‌آموزان هنگام قرائت و خواندن سوره‌ها باید به معنای آنها هم توجه کنند، چون همانطور که همه می‌دانند نماز راه سخن گفتن با خداوند است؛همچنین خواندن قرآن، گوش‌سپردن به سخنان خدا است؛ پس با توجه به معنی سوره‌ها می توانیم از سخنانی که خداوند در قرآن‌کریم آورده است بهره ببریم.

آیت اصلانی در ادامه با دادن راهکاری برای یادگیری بهتر نماز خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: گاهی دانش‌آموزان در یادگیری نماز با مشکل مواجه می‌شوند اما راه‌حل‌هایی برای حل این مشکلات وجود دارد؛ برای مثال وقتی پدر و مادران گرامی‌تان در حال آماده‌شدن برای خواندن نماز هستند، به آنها بگویید که کمی بلندتر بخوانند و شما با آنها تکرار کنید تا نماز را سریع و بهتر یاد بگیرید.

وی درمورد سن‌تکلیف دانش‌آموزان تصریح کرد: دختران در سن نه سالگی به سن تکلیف می رسند و از همان زمان می توانند راز و نیاز کردن با خداوند متعال را آغاز کنند؛ آنها همچنین می‌توانند به جز نماز، اعمال دیگری که جزو تکالیف آنها است را به جای بیاورند مانند: روزه که در ماه‌های رمضان، که همراه با اولیا خود انجام می‌دهند.

وی در ادامه ذکر کرد: به جز این کار‌ها، کارهای دیگری مانند صدقه دادن، نیکی به پدر و مادر، کمک به دیگران و... که دانش‌آموزان عزیز می‌توانند انجام دهند؛ همانطور که خود دانش‌آموزان می‌دانند این اعمال واجب نیست اما دانش‌آموزان با انجام‌دادن این کارها عمل‌‌هایی خوب و صالح انجام داده‌اند.

آیت اصلانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در پایان، با آرزوی موفقیت برای دانش‌آموزان اذعان کرد: دو فرشته همیشه مراقب شما هستند فرشته‌ای که کارهای خوب شمارا ثبت می‌کند و دیگری، فرشته‌ای که اعمال نادرست شما را ثبت می کند بنابراین من امیدوارم که همیشه فرشته اعمال صالح، کارهای خوب شما را، ثبت کند و کار بدی از شما دانش‌آموزان عزیز سر‌نزند که آن فرشته آن را ثبت کند.

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه کوثر احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار