بشیری در گفت‌و‌گو با پانا:

رشد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی چشمگیر بود

حدود ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌ها را دختران تشکیل می‌دهند

تهران(پانا)- نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی رشد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی را چشمگیر دانست و گفت ما در زمینه توسعه علمی فعالیت‌های خوبی را دنبال می‌کنیم؛ کسب مقام بالا در سطح بین المللی در زمینه توسعه علمی از افتخارات کشور است.

کد مطلب: ۱۴۴۵۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
رشد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی چشمگیر بود

فرهاد بشیری در گفت‌وگو با پانا در خصوص اقدامات آموزشی کشور که یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب بوده، اظهار کرد: «پس از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقات خوبی در حوزه وزارت آموزش و پرورش و مدارس و هنرستان‌ها و همچنین در حوزه دانشگاه‌ها و وزارت علوم رخ داد. در حال حاضر میزان و تعداد افراد هم در بخش شهری و هم در بخش روستایی و عشایری تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش عدد قابل توجهی است.»

نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رشد میزان تحصیل دختران در مقاطع تحصیلی مختلف گفت: «از تمامی موضوعات مهم‌تر در حوزه وزارت آموزش و پرورش پس از انقلاب اسلامی ورود دختران به مدارس به خصوص در دوره‌های متوسطه اول و متوسطه دوم رشد چشمگیری نسبت به پیش از انقلاب داشته است. ما در ارتباط با دانشگاه‌ها نیز رشد خوبی در زمینه ورود بانوان به عرصه داشتیم. تعداد قابل توجهی از هیات علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان ورودی در هر سال از بانوان هستند و ما در این زمینه نیز رشد بسیار خوبی در دوره پس از انقلاب داشتیم. حدود 60 درصد دانشجویان ورودی هر سال ما را در دانشگاه‌های سراسر کشور دختران تشکیل می‌دهند.»

وی با اشاره به پیشرفت علمی ایران در حوزه آموزش دانشگاهی اظهار کرد: «ما در زمینه فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز رشد چشمگیری پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشتیم. هیات علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان فارغ التحصیل و در حال تحصیل پس از انقلاب یک رشد تصاعدی داشته است. امروزه تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی نسبت به پیش از انقلاب رشد چشمگیری داشته است.»

رتبه نزدیک به 10 در زمینه توسعه علمی

وی با اشاره بر پیشرفت صنعت و توسعه علمی ایران در 40 سال اخیر، اظهار کرد: «در حوزه توسعه علمی کشور عزیز ما شرایط بسیار خوبی را در سطح بین‌المللی دارد. ما در حال حاضر در زمینه توسعه علمی در سطح بین المللی به چیزی قریب به رتبه 10 جهانی دست یافتیم. این مساله کسب مقام بالا در سطح بین المللی در زمینه توسعه علمی جزو افتخارات کشور است. ما در زمینه توسعه علمی فعالیت‌های خوبی را در حال حاضر نیز دنبال می‌کنیم.»

این نماینده مجلس در خصوص اقدامات اخیر در حوزه توسعه علمی با اشاره به پرتاب ماهواره در هفته گذشته نیز افزود:«در اتفاقات اخیر نیز پرتاب سه ماهواره مهدا، کیهان ۲ و هاتف ۱ به فضا یکی از اقدامات علمی کشور بود که یکی از نتایج و دستاوردهای خوب مدارس و دانشگاه‌های ما بود. باید این اقدام با اهمیت را به همه مردم عزیز و شریف به ویژه دانشگاه‌ها و تمام افرادی که در راستای تحقق این اتفاقات در کشور تلاش می‌کند تبریک و تهنیت گفت. این موضوع نیز یکی دیگر از افتخارات ملت شریف و عزیز ایران در موضوعات علمی کشور است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار