مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

قرارداد ساخت ۲۴ هزار واحد مسکن در استان اردبیل منعقد شد

اردبیل (پانا) - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت قرارداد ساخت ۲۴ هزار و ۸۴۴ واحد مسکونی در ۱۳ شهر این استان با پیمانکاران منعقد شد.

کد مطلب: ۱۴۴۵۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
قرارداد ساخت ۲۴ هزار واحد مسکن در استان اردبیل منعقد شد

محبوب حیدری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به میزان واریزی آورده اولیه متقاضیان مسکن در استان اردبیل اظهار کرد: در ۱۴ شهر تعداد ۲۸ هزار و ۸۷۹ متقاضی آورده بالای ۴۰ میلیون تومان و ۲۰ هزار و ۱۷۳ متقاضی هم وجه بالای ۸۰ میلیون تومان را واریز کرده‌اند.

وی افزود: همچنین در ۱۴ شهر به تعداد ۲۱ هزار و ۶۴۷ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن، تخصیص پروژه و در ۱۵ شهر برای ساخت ۳۳ هزار و ۱۴۱ واحد مسکونی زمین تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان رادبیل با بیان اینکه تامین مصالح بومی ساختمانی طرح‌های مسکن از داخل استان در رونق اقتصادی و تثبیت اشتغال موثر است، گفت: برای رعایت کیفیت ساخت‌وساز در استان، جلوی ورود مصالح غیراستاندارد و تقلبی به اردبیل گرفته می‌شود.

حیدری تصریح کرد: ورود مصالح غیراستاندارد، بازار ساخت‌وساز را مختل می‌کند و به هیچ عنوان اجازه ورود این مصالح به استان داده نمی‌شود.

وی گفت: در ساخت‌وسازها نهایت دقت و کنترل لازم از سوی ناظران انجام می‌شود و اعتقاد داریم که هیچ طرحی نباید مشکل سازه داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان رادبیل ادامه داد: در اجرای طرح‌های دستگاه‌های دولتی، مشکل چندانی در کیفی‌سازی ساخت و استفاده از مصالح استاندارد وجود ندارد ولی در ساخت‌وسازهای اشخاص ممکن است برخی مشکلات و موانع وجود داشته باشد.

حیدری بیان کرد: با تشدید نظارت‌ها از سوی متولیان امر و توجه مهندسان و مجریان مربوطه جلوی استفاده از مصالح غیراستاندارد گرفته شود.

گفتنی است طرح نهضت ملی مسکن از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و هدف نهایی آن ساخت 4 میلیون واحد مسکونی طی 4 سال آینده در کشور است.

سقف تسهیلات مسکن بر اساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این طرح بر اساس قیمت تمام‌شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سقف وام نهضت ملی مسکن در اردبیل ۵۵۰ میلیون تومان و در شهرستان‌های استان ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار