رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تاکید کرد:

ضرورت توجه به مفاهیم و معانی آیات کتاب ‌الهی قرآن‌کریم برای دانش‌آموزان

اسلامشهر(پانا) - رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در افتتاحیه مرحله دوم طرح اتقان در اسلامشهر، بر ضرورت توجه به مفاهیم و معانی قرآن‌کریم در کنار روخوانی آیات، برای دانش‌آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۵۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به مفاهیم و معانی آیات کتاب ‌الهی قرآن‌کریم برای دانش‌آموزان

محمدرضا بهمنش، رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در جریان برگزاری مراسم افتتاحیه مرحله دوم طرح اتقان که در آموزشگاه همت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر برگزار شد، در سخنانی با اشاره به نکات مهم طرح اتقان اظهار کرد: طرح مذکور در رابطه با با تقویت توانمندی‌های قرآنی آموزگاران است که بتوانند با روش‌های جدید نسبت به گذشته کلاس قرآن خود را اداره کنند.

وی ادامه داد: در طرح اتقان دانش‌آموزان در مباحث روانخوانی، روخوانی و توجه به امر مهم نماز آموزش‌های لازم کیفی و ارزشمند را آموزش خواهند دید و ضرورت دارد که آموزش قرآن‌کریم از مقطع ابتدایی به دانش‌آموزان یاد داده شود و تنها هم به موارد روخوانی و روانخوانی توجه نشود و در کنار آن مفاهیم و معانی آیات قرآن‌کریم هم آموزش داده شود.

سپس جواد رزمی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر، در سخنانی افزود: بهره‌مندی از کتاب‌الهی قرآن‌کریم به عنوان برنامه‌زندگی دانش‌آموزان، حلقه مفقوده عصر حاضر است و می‌بایست با شیوه‌های جدید و برجسته، تاثیر قرآن‌کریم را در زندگی آنان مشاهده کنیم.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر‌اکرم(ص) بیان کرد: خانه‌های خود را به تلاوت قرآن نورانی کنید و هرگاه در خانه‌ای آیات قرآن‌کریم زیاد تلاوت شود، خانواده از معنویات آن بهره‌مند خواهند شد و در ادامه،از عقد تفاهم‌نامه با ۴۰ نفر از فعالان قرآنی شهرستان اسلامشهر جهت حضور در مدارس ابتدایی آموزش و پرورش خبر داد.

شایان ذکر است در این مراسم از تندیس مرحله دوم طرح اتقان رونمایی شد.

خبرنگار: ساسان حق‌شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار