با حضور وزیر آموزش و پرورش؛

زنگ انقلاب در مدارس کشور نواخته شد

تهران (پانا) - ‌همزمان با چهل‌و‌پنجمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی ایران و فرارسیدن سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی، وزیر آموزش و پرورش با حضور در دبیرستان شایسته تهران، زنگ انقلاب را به صورت نمادین در این مدرسه به صدا درآورد.

کد مطلب: ۱۴۴۴۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
زنگ انقلاب در مدارس کشور نواخته شد

ساعت 9:33 دقیقه روز چهارشنبه 11 بهمن‌ماه، زنگ انقلاب همزمان در مدارس سراسر کشور نواخته شد.

همزمان با فرارسیدن سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی، وزیر آموزش و پرورش روز چهارشنبه‌ با حضور در دبیرستان شایسته شهر تهران، زنگ انقلاب را به صورت نمادین در این مدرسه به صدا درآورد.

آئین «گلبانگ انقلاب» همزمان در سراسر کشور نیز طنین‌انداز ‌‌و جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد.

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش پس از به صدا در‌آوردن زنگ انقلاب در مدرسه شایسته تهران، فرارسیدن ایام دهه فجر را به فرهنگیان و دانش‌آموزان تبریک گفت.

همه ساله مراسم زنگ انقلاب روز دوازدهم بهمن به‌مناسبت آغاز دهه فجر در مدارس سراسر کشور نواخته می‌شود. معمولا ویژه برنامه‌های ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همزمان با به زمین نشستن هواپیمای ایشان در فرودگاه مهرآباد آغاز می‌شود. ساعت ۹ و 33 دقیقه و ۳۰ ثانیه روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷، هواپیمای حامل امام امت در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست و فراق ۱۵ ساله مردم و امام پایان یافت.

علیرضا کریمیان در این آیین در دبیرستان شایسته منطقه ۱۱ تهران، خطاب به دانش‌آموزان گفت: انقلاب اسلامی ما پیروز شد در حالیکه دو عامل مهم یعنی رهبری پیامبرگونه امام و دیگری حضور مردم در صحنه ایفای نقش کردند و در نهایت نظام مقدس جمهوری اسلامی استقرار پیدا کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: دو رکن اساسی نظام ما، جمهوریت و اسلامیت است و نوع حکومت ما مردم‌سالاری دینی است. از ابتدای انقلاب اسلامی ما مردم در عرصه‌های مختلف از دفاع مقدس تاکنون درخشیده‌اند. تنها نظامی که تکیه اصلی آن به مردم خودش است، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: ما امسال هم دو بزنگاه مهم داریم، اولی راهپیمایی ۲۲ بهمن و دیگری انتخابات که همه ما باید دست به دست هم بدهیم و یک حماسه دیگری را خلق کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار