گسترش معنویت در بین نوجوانان از مهمترین اهداف اعتکاف دانش‌آموزی است

قم (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت تقویت و گسترش معنویت و اخلاق اسلامی در بین دانش‌آموزان، آشنا کردن آنان با مباحث و معارف اسلامی و تقویت ارتباط و همدلی بین آنان از مهم‌ترین اهداف اعتکاف دانش‌آموزی است.

کد مطلب: ۱۴۴۴۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
گسترش معنویت در بین نوجوانان از مهمترین اهداف اعتکاف دانش‌آموزی است

حجت‌الاسلام محمد امینیان، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم در جمع خبرنگاران اعتکاف را یکی از رویش‌ها و فرصت‌های معنوی، تربیتی دانست که به عنوان یک موقعیت تربیتی مشترک با همکاری نهادهای مکمل تربیت در مساجد کشور است.

وی تقویت و گسترش معنویت و اخلاق اسلامی در بین دانش آموزان، آشنا کردن دانش آموزان با مباحث و معارف اسلامی و تقویت ارتباط و همدلی بین آنان را از مهم‌ترین اهداف این برنامه معنوی دانست و افزود: برای دستیابی به این اهداف و اجرای مناسب این مراسم معنوی، با تأکید بر مشارکت فعال دانش آموزان و فرهنگیان در برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌ها، شیوه نامه برگزاری مراسم معنوی اعتکاف دانش آموزی به استان‌ها از طرف وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

امینیان با اشاره به فرق اعتکاف دانش آموزی با مراسم‌ دیگر مساجد اضافه کرد: اعتکاف دانش آموزی با محوریت و تلاش خود دانش آموزان برگزار می‌شود و مدیریت برنامه‌ها و مراسم‌ها به عهده خود دانش آموزان معتکف است، که این باعث می‌شود فضای برنامه‌ها مناسب با اقتضائات و فضای فکری دانش آموزان باشد.

وی ادامه داد: تشکیل ستاد اجرایی برگزاری مراسم اعتکاف، مجوز برگزاری اعتکاف دانش آموزی، انتخاب مکان‌های اعتکاف دانش آموزی و برنامه‌ریزی به ازای هر ۱۵ نفر دانش آموز با به کارگیری یک مربی، از جمله اقدامات مورد توجه خواهد بود.

امینیان نشست‌های بصیرتی و معرفتی، اقامه نماز جماعت، مناجات هر روز، مراسم میلاد امام علی (ع)، مراسم برگزاری وفات حضرت زینب(س)، سخنرانی تخصصی، کرسی آزاداندیشی، محفل‌های قرآن، پخش کلیپ و مستند دانش آموزی، همخوانی و ایده‌های خلاق و کنش گری برای برنامه‌های نیمه شعبان در قالب هیات دانش آموزی از جمله این موارد به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: از همه مجموعه‌ها و نهادهایی که برای برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی از جمله ستاد مرکزی اعتکاف، بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان تبلیغات اسلامی که پای کار دانش‌آموزان آمدند تشکر می‌کنیم.

معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: موضوع اعتکاف فرصت مغتنمی است که باید هیات‌های مذهبی، مساجد، تشکل‌های دانش آموزی و مدارس از این ظرفیت تربیتی استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار