نبض فرهنگ و تمدن هر جامعه توسط آموزش و پرورش زده می‌شود

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت نبض فرهنگ و تمدن هر جامعه توسط آموزش و پرورش زده می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۴۴۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
نبض فرهنگ و تمدن هر جامعه توسط آموزش و پرورش زده می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه سلامت و پویایی هر جامعه در ابعاد مختلف در آموزش و پرورش است تصریح کرد: باید آنقدر بگوئیم درجه آموزش و پرورش والا و نخست است که آن‌هایی هم که خواب هستند بیدار شوند. در راس هر کشور فرهنگ آن جامعه است که بعد از خانواده توسط نهاد آموزش و پرورش شکل می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وجه تمایز انسان با سایر حیوانات اندیشه و خرد اوست که در آموزش و پرورش محقق می‌شود. نبض فرهنگ و تمدن هر جامعه توسط آموزش و پرورش زده می‌شود.

وی ادامه داد: بهمن‌ماه ویژه ایران است بنابراین دهه فجر در مدارس با‌شکوه برگزار شود‌. باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین کنیم و به دانش‌آموزان بگوییم زمانی که تاریخ مصرف رضاخان تمام شد او را بردند و باید بدانند کشورهای پیروز جنگ جهانی دوم بعد از پیروزی بدون اینکه به شاه ایران خبر بدهند به کاخ سعدآباد آمدند، اما اکنون هیچ معامله بین‌المللی بدون دخالت ایران‌، در آنچه به آن مربوط است، انجام نخواهد شد. ما موظف هستیم دانش آموزان و والدین را به راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کنیم.

‌محمدرضا ابراهیمی اضافه کرد: حضور مردم تثبیت‌کننده جمهوری و اسلامیت نظام است. همه ما برخود فرض و واجب بدانیم که دیگران را به شرکت در انتخابات و آمدن پای صندوق‌های رای دعوت کنیم و انتخابی اصلح داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه برای ارتقای معدل نهایی شهرستان همه کمک کنند اظهار کرد: برای امتحانات نهایی مدارس همه باید پای کار باشند، در خرداد ماه هر روز یک کنکور برگزار می‌شود چرا که معدل در ورود به دانشگاه‌ها موثر است‌، همچنین دانش‌آموزان را به شرکت در آزمون دانشگاه فرهنگیان ترغیب کنید.

وی یادآورشد: در شهرستان‌های دیگر کمبود نیرو بیشتر است و علت آن ترک فعل دولت قبول بود، درصدد تعطیلی دانشگاه فرهنگیان بودند و رویکرد آموزش و پرورش به رویکرد لیبرالی تغییر کرده بود بنابراین ورودی دانشگاه فرهنگیان نه تنها اضافه نشد بلکه به حدود ۳ هزار نفر در سال رسید و طبیعی است ک اکنون باید با ابر چالش کمبود نیرو مواجه باشیم.

محمدرضا ابراهیمی در پایان گفت: با مولد‌سازی پروژه‌های نیمه‌تمام و ضروری که آیینه دق شهروندان شده است را به اتمام برسانیم. نیاز به هنرستان‌های بیشتری داریم چرا که دانش‌آموزان این مدارس زودتر و بهتر جذب بازار می‌شوند.

دانش آموز خبرنگار: دینا مشایخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار