مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهرستان‌های تهران در گردهمایی معاونان پرورشی:

نمایشگاه‌های مدرسه‌ انقلاب عاملی در راستای تکمیل ابعاد هویت سیاسی اجتماعی دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - حجت الاسلام والمسلمین نقی‌ یعقوبی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی در گردهمایی معاونان پرورشی مناطق ۲۱گانه آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، برگزاری‌ نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در دهه‌ فجر را عاملی در راستای تکمیل ابعاد هویت سیاسی اجتماعی دانش‌آموزان برشمرد.

کد مطلب: ۱۴۴۴۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه‌های مدرسه‌ انقلاب عاملی در راستای تکمیل ابعاد هویت سیاسی اجتماعی دانش‌آموزان است

گردهمایی معاونین پرورشی مناطق ۲۱گانه آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با حضور سعید دهنوی، معاون پرورشی و فرهنگی و عباس میرزائی مدیر سازمان دانش‌آموزی، مریم باصری مشاور مدیرکل در راهبری تحول، نقی‌یعقوبی مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی و سایر معاونین مدیرکل و معاونین شهرستان‌های استان تهران در سالن هم‌اندیشی اردوگاه استانی شهید محمد منتظری شهرستان‌شهریار برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نقی‌یعقوبی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی در شهرستان‌های استان تهران از برگزاری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در دهه‌فجر خبر داد که در سه بخش دیروز، امروز و فردا در مدارس اجرا خواهد شد و در ادامه افزود: این نمایشگاه، نشان‌دهنده ارتقای هویت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان است و بازدیدهای مورد نظر از این نمایشگاه‌ها ممکن است توسط مسئولان شهرستانی یا کشوری صورت گیرد ولیکن معاونین پرورشی می‌بایست از روند این نمایشگاه‌ها نظارت کنند؛ مخاطب این نمایشگاه‌ها، دانش‌آموزان خود مدرسه هستند و آنچه برای ما اهمیت دارد، تربیت همان تعداد دانش‌آموزانی است که مسئولیت اجرای نمایشگاه از جمله خوانش و تهیه محتوا و اجرای خلاقانه را برعهده دارند.
یعقوبی به تشریح جزئیات شیوه نامه دوازدهمین دوره مدرسه انقلاب و زمانبندی اجرای آن پرداخت و مطرح کرد: از جمله زیر مجموعه این سه بخش‌ می‌توان به برگزاری غرفه ظرفیت‌های ایران و گوهرشاد، با رویکرد مسائل فرهنگی، بررسی چالش‌های انقلاب اسلامی و افول و انزوای آمریکا جبهه مقاومت نابودی اسرائیل در بخش فردا اشاره کرد و بایستی همزمانی انتخابات و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را مبارک برشمرد و در تبیین شرکت در انتخابات تاکید نمود.

مریم باصری، مشاور مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در راهبری تحول از شکل‌گیری جشنواره‌ای با نام مدیربالنده که این نام از عنوان بالندگی مدیران مدارس در سند تحول بنیادین گرفته شده است، خبرداد و افزود: افزایش کیفیت بخشی نقش مدیران مدارس در برنامه مدیر بالنده مورد توجه است، مهم‌ترین طرح اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، شیوه‌نامه‌ای است که در مراحل آغازین بطور آزمایشی و اکنون با بهره‌گیری از بازخوردهای مدیران، شاخص‌های آن تکمیل و بازنگری شد؛ این شاخص‌ها بر اساس آئین‌نامه اجرایی مدارس و سند تحول بنیادین تعیین شده است.

باصری مهم‌ترین بخش شیوه‌نامه را اجرای درست آن دانست که به دست معاونین پرورشی رقم خواهد خورد و تشریح کرد: بخش پرورشی شیوه‌نامه، بیشترین امتیاز با تعداد شاخص را به خود اختصاص داده است، لذا این بر اهمیت کار و مسئولیت‌های معاونین پرورشی بیش از پیش می‌افزاید که در نظارت و محاسبه امتیازات با توجه بیشتری فعالیت نمایند‌.
مشاور مدیرکل در راهبری تحول، ارزیابی را ابزاری در راستای رسیدن به اهداف شیوه‌نامه برشمرد و ادامه داد: هدف اصلی، افزایش کیفیت فعالیت های مدیر مدرسه است. علاوه بر این هدف، اهداف جزئی هم در شیوه‌نامه وجود دارد که در جهت دستیابی به این مهم‌ها، می‌بایست به راهکارهای سند تحول در طراحی و اجرای گروه‌های راهبری و هدایت مدرسه، شناسایی نقاط قوت و ضعف مدیران توجه بسیاری شود.
وی دریافت حدنصاب امتیازات شیوه‌نامه را پایه‌ای برای حضور مدیران در جشنواره مدیر بالنده عنوان و تصریح کرد: سنجش و بررسی شاخص‌های عمومی و پرورشی و... در ارزیابی عملکرد مدیران با همان بضاعت و امکانات موجود در مدرسه به ما در افزایش کیفیت و اثربخشی نقش‌آفرینی مدیران و نظام ارزشی مدارس یاری می‌رساند.
در پایان عباس میرزائی، مدیر سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران بر پوشش هر چه باشکوه‌تر اخبار برگزاری برنامه‌های انتخاباتی توسط نهادها و بخش‌های متولی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تاکید کرد و گفت: خبرگزاری پانا، بخش پوشش اخبار و روایت‌های پیشرفت با تعداد‌های معین، تولید محتوای خبری از دستاوردهای انقلاب را برعهده خواهد داشت؛ سنجه‌‌های مهم برنامه‌های انتخابات از جمله تعداد تولیدات آثار و زمان‌بندی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است، از جمله این برنامه‌ها می‌توان به مدرسه انقلاب در مدارس، پویش قرار سیاسی در پای صندوق رأی، تولید محتوای حداکثری با مضمون انتخابات، روز شمار انتخابات، کارگاه جهاد تبیین با رویکرد همدلی و تبیین اهمیت حضور در مشارکت سیاسی و وظیفه‌ملی انتخابات، بهره‌گیری از نماز جمعه در راستای افزایش شور انتخاباتی، انتشار سرود همگانی و... اشاره نمود

خبرنگار: راضیه‌ یوسفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار