۴۰ تن غذای روزانه برای ورزشکاران در المپیک پاریس

تهران (پانا) - مسئولان برگزاری المپیک پاریس برای غذای ورزشکاران در جریان این رویداد‌ها، پیش بینی ۴۰ تن غذای روزانه کرده اند.

کد مطلب: ۱۴۴۴۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به نقل از لوسیل؛ مسئولان برگزاری المپیک پاریس به تازگی، با شرکتی برای تهیه غدای ورزشکاران در المپیک به توافق رسیدند و قرار است، ۴۰ تن انواع غذا با سلیقه‌های متفاوت را برای المپیک در نظر بگیرند. این شامل ۵۵۰ نوع غذا می‌شود که برای فرهنگ‌های مختلف و کشور‌های متفاوت در دسترس خواهد بود.

سرآشپز چارلز گیوت که مسئولیت ارائه وعده‌های غذایی شبانه روزی در دهکده المپیک در شمال پاریس، را بر عهده خواهد داشت، تیمی متشکل از ۳۰۰ نفر را رهبری می‌کند که به شرکت کنندگان از ۲۰۶ کشور غذا می‌دهد.

گیوت گفت: ­ما می‌خواهیم ۲۵ درصد مواد غذایی خود را از منابع محلی تهیه کنیم و منو‌ها آماده هستند و توسط کمیته بین المللی المپیک و کمیته سازماندهی المپیک ۲۰۲۴ پاریس تأیید شده است. یک سالن غذای اصلی در در دهکده المپیک شامل ۶ رستوران و سالن دیگری در ایل سن دنیس ­است. هر دو در دهکده المپیک هستند که ۵۲ هکتار مساحت دارد.

این آشپزخانه، از ۱۰ تیرماه یعنی ۱۶ روز مانده به شروع بازی‌های المپیک آغاز و تا ۲۱ شهریور یعنی چهار روز پس از پایان بازی‌های پارالمپیک، با کمک هزار نفری که به صورت شبانه روزی کار فعالیت خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار