رئیس سازمان پزشکی قانونی:

پزشکی قانونی با کمبود نیروی انسانی مواجه است

تهران (پانا) - رئیس پزشکی قانونی کشور گفت پزشکی قانونی به طور کلی با کمبود نیروی انسانی به ویژه پزشک و نیروی متخصص در همه بخش‌ها و مراکز مواجه است و طی سال‌های اخیر مجوزهایی را از مراجع مربوط برای جذب نیرو اخذ کرده و به زودی آزمون دیگری را نیز برای جذب نیرو برگزار خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۳۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
پزشکی قانونی با کمبود نیروی انسانی مواجه است

به گزارش قوه قضاییه، عباس مسجدی در جریان سفر امروز (چهارشنبه چهارم بهمن) به استان بوشهر و شهرستان گناوه ضمن بازدید از اداره گمرک و اموال تملیکی این شهرستان گفت: همکاران من در شهرستان گناوه تلاش‌های ارزنده و فاخری در تعیین تکلیف اموال تملیکی و به روز رسانی آن داشته‌اند و مطابق با سیاست‌های قوه قضاییه و دولت با حمایت‌های صورت گرفته، این اموال تعیین تکلیف و برای انجام کارهای مهم تر به خزانه دولت بازگردانده شده است.

وی با تاکید بر اینکه پیش از این شاهد انبار شدن و بلاتکلیفی بسیاری از اقلام از جمله ماشین‌های مورد نیاز کشور بودیم، تصریح کرد: طی این بازدیدها و اعمال سیاست‌های جدید، بخش قابل توجهی از این اموال از جمله ماشین‌های مورد نیاز کشور و به ویژه ماشین‌های راهسازی که مدت‌ها بلاتکلیف مانده بود یا به چرخه خدمت رسانی وارد شده و یا به نحو مقتضی تعیین تکلیف شده است.

وی در خصوص فعالیت پزشکی قانونی در شهرستان گناوه نیز اظهار داشت: طی سال‌های اخیر ساختمانی مناسب و شایسته مردم عزیز این شهرستان برای پزشکی قانونی راه‌اندازی شده اما مشکل کمبود نیروی انسانی به ویژه پزشک در این شهرستان مشهود است.

وی تصریح کرد: همچنین پزشکی قانونی این شهرستان به دلیل مسافرپذیر بودن، مراجعات زیاد و دوری از مرکز استان نیازمند راه اندازی سالن تشریح و تأمین تجهیزات پزشکی قانونی است که این موضوع به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

مسجدی ادامه داد: خوشبختانه خیرین بزرگوار برای کمک به توسعه پزشکی قانونی گناوه ورود کرده و داوطلب شده و آماده همکاری هستند، در مقابل سازمان نیز نسبت به تجهیز هر چه بیشتر پزشکی قانونی این شهرستان اقدام خواهد کرد.

وی یادآور شد: پزشکی قانونی به طور کلی با کمبود نیروی انسانی به ویژه پزشک و نیروی متخصص در همه بخش ها و مراکز مواجه است و طی سال‌های اخیر مجوزهایی را از مراجع مربوط برای جذب نیرو اخذ کرده و به زودی آزمون دیگری را نیز برای جذب نیرو برگزار خواهد کرد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین در خصوص اهمیت سفرهای استانی اظهار داشت: این سفرها با هدف اجرای مسئولیت‌های اجتماعی قوه قضاییه و تلاش برای ارائه خدمت مناسب توام با تکریم به مردم عزیز صورت می گیرد و خوشبختانه دستاوردهای قابل توجهی را نیز به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه در جریان سفرهای استانی مشکلات و کمبودهای استان احصا می‌شود، گفت: در این سفرها ضمن آگاهی از دستاوردهای دستگاه‌های قضایی و اجرایی کشور در استان‌ها، از مشکلات، کمبودها و نواقص آن‌ها نیز مطلع می‌شویم و مشکلات موجود را در سطح استان پیگیری و یا در صورت لزوم با انتقال به پایتخت پیگیری و مرتفع خواهیم کرد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه برنامه های این سفر همچنین از ساختمان در حال احداث زندان های شهرستان گناوه بازدید کرد و در جریان روند ساخت آن قرار گرفت.

وی همچنین در دادگستری شهرستان نیز حضور یافت و با کارکنان و مراجعین آن دیدار و گفت و گو کرد.

عباس مسجدی همچنین در این جلسه که ظهر امروز چهارشنبه چهارم بهمن ماه برگزار شد، ضمن گفت‌وگو با پرورش دهندگان آبزیان در گناوه، از برخی مشکلات آنان مطلع شد.

در این دیدار احمد زاهدی عضو هیات مدیره سایت پرورش میگوی شهرستان به نمایندگی از همکاران خود در سایت رود شور شمالی با اشاره به وسعت سایتی که به منظور ایجاد مزارع پرورش میگو در نظر گرفته شده است، افزود: این سایت حدود ۵۰ هکتار بوده و ۴۶ مزرعه پرورش میگو را شامل می شود که اگر بر اساس معیارهای علمی روز مورد بهره برداری قرار گیرد تا ۷ تن میگو در هکتار تولید خواهد داشت که نقش مهمی در ارز آوری و ایجاد اشتغال برای حدود ۲ هزار نفر ایفا خواهد کرد.

وی ضمن تشکر از تامین بخشی از اعتبارات مربوط به راه اندازی این سایت از سوی دولت، ‌درخواست کرد تخصیص اعتبارات بیشتری در این زمینه صورت پذیرد. تسریع در امر برق رسانی از سوی وزارت نیرو، پرداخت تسهیلات به پرورش دهندگان میگو برای ساخت مزارع و کمک به امر باز شدن مسیرهای صادراتی از دیگر درخواست های مطرح شده از سوی اعضای سایت پرورش میگوی شهرستان بود.

مسجدی نیز پس از شنیدن این مشکلات با تاکید بر اهمیت موضوع پرورش آبزیان در استان بوشهر به عنوان یکی از مشاغل اصلی مردم استان و لزوم توجه به صادرات هر چه بیشتر این محصولات و حضور فعال تر در بازارهای جهانی، رفع مشکلات این قشر را ضروری دانست. وی قول مساعد داد تا مشکلات مطرح شده از سوی پروش دهنگان آبزیان استان را به رییس قوه قضاییه منتقل نماید تا رفع این مشکلات به صورت جدی از سوی نهادهای مربوط مورد پیگیری قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار