آغاز مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش‌آموزی در بندرخمیر

هرمزگان(پانا) - کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهرستان بندرخمیر گفت مسابقات قرآن، عترت و نماز مرحله‌ منطقه ای با حضور ۴۶۲ دانش‌آموز در رشته‌های مختلف آغاز شد.

کد مطلب: ۱۴۴۳۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش‌آموزی در بندرخمیر

خدیجه زینلی در گفت‌وگو با پانا تصریح کرد: یکی از اهداف آموزش و پرورش در کنار آموزش دروس کتب درسی به دانش آموزان تعلیم و تربیت آن‌ها متناسب با فرهنگ و دین اسلام است.

کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهرستان بندرخمیر افزود: دانش آموزان در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۱۵ جزء و کل، قرائت تحقیق، ترتیل، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، دعاخوانی و... رقابت خواهند داشت و برترین‌ها به مرحله ی استانی راه می‌یابند.

زینلی افزود: مسابقات قرآن، عترت و نماز به عنوان یک رخداد تربیتی فرهنگی در تمامی دوره‌های تحصیلی و در دو بخش فرهنگیان و دانش آموزان برگزار می‌شود که شناسایی و پرورش استعداد‌های خاص قرآنی دانش آموزان و رفتارسازی دینی آنان از مهم‌ترین اهداف این مسابقات است.

وی خاطرنشان کرد: نوجوانان و جوانان را باید با قرآن، عبادت و نماز آشنا کنیم زیرا نماز ستون دین ماست و اهمیت قرآن هم از آنجا مشخص می‌شود که رسول رحمت(ص) در‌ این باره فرمودند: «خَیرُکُم مَن تَعَلّم القرآنَ و عَلَّمَهُ»: بهترین شما کسی است که قرآن را یاد بگیرد و به دیگران نیز یاد بدهد. براین اساس یکی از اهداف مهم و اساسی آموزش و پرورش این است که این ارزش‌ها، باورها و اعتقادات را به بهترین شکل و شیوا‌ترین حالت در قالب مسابقات قرآن، عترت و نماز در سطح مدارس عملیاتی کند که امیدواریم در تربیت صحیح نسل آرمانی انقلاب اسلامی ایران بیشترین و بهترین اثرگذاری را داشته باشد.

دانش آموز خبرنگار: اسرا برکم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار