معلم مقطع ابتدایی باید کودکی را بلد باشد

مشهد (پانا) - نومعلم مقطع ابتدایی گفت‌ یک معلم در مقطع ابتدایی باید‌ کودکی را بلد باشد تا بتواند با دانش‌آموزانش ارتباط برقرارکند و آموزش فعال و پویایی در کلاس داشته باشد و در کلاس علاوه بر معلم باید پدر و مادر و پرستار هم باشد تا بتواند هم درس مدرسه و هم درس زندگی را به کودک منتقل کند.

کد مطلب: ۱۴۴۲۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
معلم مقطع ابتدایی باید کودکی را بلد باشد

سیده زینب کاظمی در گفت‌و‌گو با پانا بیان کرد: نحوه تدریس باید به گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان با سطح یادگیری متفاوت هم بتوانند یادگیری کامل داشته باشند.

وی افزود: یک معلم باید خصوصیات تک تک دانش‌آموزانش را بشناسد و نیازها و توانمندی‌های آن‌ها را درک کند، تا بتواند بهترین روش یادگیری را برای دانش آموزانش به کار گیرد تا باعث افزایش مشارکت و علاقه آن‌ها به درس شود. به این صورت می‌تواند شاهد پیشرفت دانش‌آموزانش باشد.

کاظمی در رابطه با ایجاد محیط یادگیری مثبت و امن برای دانش‌آموزانش در کلاس گفت: سعی می‌کنم کلاسم خشک و بی روح نباشد‌، بلکه کلاس فعال و پویایی داشته باشم و دانش‌آموزان را هم مشارکت دهم تا کلاس درس برایشان شیرین‌تر و یادگیری درس آسان‌تر شود، همچنین از وسایل کمک آموزشی و روش‌های نوین تدریس استفاده می‌کنم و در گروه کلاسی در فضای مجازی با تهیه کلیپ و فیلم آن را کامل‌تر می‌کنم.

وی گفت‌: دانش‌آموزان امروز با قدیم تفاوت‌های زیادی دارند. معلمی در دنیای امروز موفق‌تر است که از روش‌های نوین آگاه باشد. همچنین معلم در مقطع ابتدایی باید آغوش بازی برای دانش‌آموزان داشته باشد و خودش دنیای کودکی را کامل درک کرده تا بتواند موفق باشد.

سیده زینب کاظمی در پایان از معلمان خود تقدیر کرد‌ و گفت: دست تک تک معلمانم را می‌بوسم، چون موفقیت امروزم را مدیونشان هستم.

‌دانش‌آموز خبرنگار‌: پریا پورمحمد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار