آلودگی هوا؛ چهارمین عامل مرگ‌و‌میر در کشور

زنجان (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه آلودگی هوا بصورت مستقیم و غیرمستقیم بر سلامت انسان نقش دارد، گفت در سطح کشور و جهان چهارمین عامل مرگ‌و‌میر به موضوع آلودگی هوا اختصاص دارد.

کد مطلب: ۱۴۴۲۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
آلودگی هوا؛ چهارمین عامل مرگ‌و‌میر در کشور

محمدرضا یافتیان، در نشست خبری به مناسبت هفته هوای پاک با بیان اینکه زیاده‌روی های انسان امروزی باعث غفلت از محیط‌زیست شده است، گفت: حفظ و نگهداری زمین نه‌ تنها تفکری ملی بلکه موضوعی بین‌المللی است و باید قبول کنیم حال زمین خوب نیست.

وی با اشاره اینکه چهارمین عامل مرگ و میر جهان آلودگی هوا است، ابراز کرد: علت ۱۲ درصد مرگ و میر جهان آلودگی هوا گزارش شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان مصرف بیش از اندازه سوخت‌های فسیلی که در اثر تردد بیش از اندازه خودرو در هوا جریان دارد، وجود خودروهای فاقد استاندارد را عامل اصلی آلودگی هوا عنوان کرد و افزود: متاسفانه امروز ماشین‌آلات آلاینده تبدیل به اولویت‌های برتر جوامع شده‌اند که این بی‌توجهی به محیط زیست برای ادامه حیات بسیار خطرناک است.

یافتیان به شعار روزشمار هفته هوای پاک اشاره کرد و گفت: یکی از این شعارها به حقوق عامه اختصاص یافته و تک تک افراد حقی در جامعه دارند و باید آن را استیفا کنند و متأسفانه اکنون به جای مقدم بودن انسان بر خودرو، خودرو بر انسان مقدم شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست مخالف توسعه صنعتی نیست، اظهار کرد: این توسعه و پیشرفت صنعتی نباید مخالف با کیفیت زندگی آحاد مردم باشد.

یافتیان با اشاره به اینکه امروزه رسانه مجازی تأثیر بسیاری در افکار عمومی دارد، خاطرنشان کرد: اطلاعات درست می‌تواند در ارتقای دانش مردم از جمله در حوزه محیط زیست کمک کند و در مقابل اطلاعات نادرست به ایجاد تشنج در جامعه بینجامد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار