رتبه اول کشوری جشنواره بهیندخت در گفت‌وگو با پانا:

یکی از راه‌های تاثیرگذار هنر برجامعه، توانایی آن درایجاد تغییرات اجتماعی است

کرج (پانا) - دانش‌آموز ناحیه 4 کرج که در‌جشنواره بهیندخت در زمینه هنر‌و ‌نقاشی موفق به کسب رتبه اول کشوری شد، گفت یکی از راه‌های تاثیرگذار هنر برجامعه، توانایی آن درایجاد تغییرات اجتماعی است.

کد مطلب: ۱۴۴۱۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
یکی از راه‌های تاثیرگذار هنر برجامعه، توانایی آن درایجاد تغییرات اجتماعی است

نادیا ترکمان نژاد، دانش آموز دبیرستان نصرت مظاهری 2 ناحیه 4 کرج در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «فعالیت‌های فرهنگی خود را از 7 سالگی آغاز کردم و طولی نکشید که در این زمینه مهارت لازم را به دست آوردم و توانستم در جشنواره های مختلف شرکت کنم و حائز رتبه کشوری شوم.»

وی افزود: «موفقیت های خود را مدیون و‌ مرهون خانواده ام می دانم زیرا خانواده تأثیر به سزایی در‌ ایجاد انگیزه ام داشته اند.»

این دانش آموز وجود هنر‌ را در جامعه امر ضروری دانست و بیان کرد: «هنر راهی برای گسترش ایده‌ها در جامعه است. در واقع در دنیا هنر جهانی شده است. هنرمندان می‌توانند با افزایش آگاهی نسبت به مسائل اجتماعی تأثیر بیشتری بر جامعه داشته باشند.»

وی‌ عرصه هنر را وسیله ای برای تغییرات اجتماعی دانست و عنوان کرد: « یکی از راه‌هایی که هنر بر جامعه تأثیر می‌گذارد، توانایی آن در ایجاد تغییرات اجتماعی است. هنر به مردم این امکان را می‌دهد که خود را به‌گونه‌ای بیان کنند که ممکن است در زندگی روزمره امکان‌پذیر نباشد. فردی که در یک شغل ناامید است ممکن است برای بیان احساسات خود به یک رمان روی بیاورد. یک هنرمند شاغل ممکن است در زمانی که دیگران احساس شکست و ناامیدی می‌کنند، تصاویری از امید را به تصویر بکشد. همچنین با ابراز احساسات قوی خود از طریق هنر، ممکن است کمتر با تجربیات خود احساس تنهایی کند و انگیزه بیشتری برای بهبود زندگی و جامعه داشته باشند.»

ترکمان نژاد، ایران را کشوری‌ منحصر به فرد دانست و اظهار کرد: «من عاشق وطنم هستم و ‌همیشه سعی داشتم در نقاشی هایم اقوام ایرانی را با هر زبان و فرهنگی‌که دارند به نمایش در بیاورم.»

وی نوجوانان را سرمایه های کشور دانست و عنوان کرد: «از نظر من جوانان به عنوان ستون فقرات جامعه، نیروی ذخیره آینده، چرخ اقتصاد یک کشور، آینده نگر، نیروی فعال و گنجینه ملی جامعه یاد می‌شوند. قشر جوان هر ملت در واقع سرمایه حقیقی آن ملت به شمار می‌رود، این سرمایه در زمره نیروی موثر و مهم توسعه یافتگی قلمداد شده است، به گونه‌ای که اصولا نمی‌توان توسعه و پیشرفت یک ملت را بدون آن تصور کرد . همچین نقش زنان و دختران در پیشرفت‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور بی‌نظیر و لایق تحسین است.»

این دانش آموز با اشاره به اینکه بسیاری از افراد علاقه بسیاری به هنر دارند، اما با مخالفت خانواده روبرو می شوند، ابراز کرد: «متاسفانه در بسیاری از خانواده ها شاهد این هستیم که به هنر و استعداد فرزندانشان اهمیت نمی دهند، اما جالب اینجاست که نقاشی کردن حتی در ساده ترین طرح تمام استرس ها را دور می کند و ما را برای دروس آماده می کند. بهترین روش این است که در مدارس اولیا را با هنرستان بیشتر آشنا کرد تا فرزندانشان با دغدغه کمتری وارد هنرستان شوند و شاهد موفقیت آنها باشند.»

وی یکی از فواید هنر را تقویت حافظه دانست و اظهار کرد: «این امر کلید خلاقیت و اعتماد به نفس است و از آنجایی که با انواع مختلفی از مواد و تکنیک ها کار می‌شود، می توانند ایده های جدید و متفاوتی را ارائه دهند. هنر به کودکان کمک می کند که خود و جهان پیرامونشان را بهتر بشناسند و آنها را پردازش کنند و به دیگران ارائه دهند.»

ترکمان نژاد در پایان تصریح کرد: «من به نمایندگی از دختران ایران اعلام می کنم دختران بهترین منابع انسانی در ابعاد مختلف اجتماعی محسوب می شوند و امید داریم که دختران هنرمند ایرانی بهتر از دیروز‌ در‌ صحنه های مختلف بایستند و پرچم ایران را بر فراز دربیاورند.»

دانش آموز خبرنگار: مهسا رادپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار