مدیر پژوهش سرای جابربن حیان منطقه فشافویه:
پژوهشسراها، مکمل فعالیتهای آموزشی و پژوهشی در کنار دانشآموزان هستند
فشافویه(پانا)- مدیر پژوهشسرای دانشآموزی جابربن حیان، پژوهشسراها را مکانی جهت رفع خلاهای آموزشی و پژوهشی مدارس و مکمل فعالیتهای آموزشی و پرورشی ویژه دانشآموزان دانست.
محمدمهدی کیوان، مدرس دانشگاه و مدیر پژوهش سرا جابربنحیان فشافویه، در تشریح دلیل ایجاد پژوهش سرا در گفتوگو با پانا بیان کرد: «پژوهش سراها مکانی هستند تا خلاهای آموزشی و پژوهشی مدارس را تکمیل کنند و مکمل آموزشها برای دانشآموزان باشند و استعداد دانشآموزان را شناسایی کنند تا مسیرهای رسیدن به موفقیت و پرورش استعدادها را به دانشآموزان نشان دهند.»
کیوان از روند موفقیت پژوهشسرای جابربن حیان منطقه فشافویه اگفت: «با شروع کرونا و چالشهایی که برای آموزش ایجاد شد فعالیت پژوهشسرای منطقه هم کمرنگ شد، اما از سال گذشته که مسئولیت پژوهش سرا بر عهده گروه جدید قرار گرفت با کمک و تلاشهای بیوقفه کارشناسهای پژوهش سرا، فعالیتها رنگ و بوی جدیدی گرفت و بازدیدهای دانشآموزی، برگزاری کلاسها و کارگاهها آغاز شد و مورد استقبال و پذیرش قرار گرفت.»
وی در ادامه، به معرفی کلاسهای این پژوهشسرا پرداخت و گفت: «در حال حاضر برگزاری کلاسهای آموزش کامپیوتر، الکترونیک، رباتیک، برنامه نویسی، نجوم جزو برنامههای ما هستند و مدارس هم برای استفاده از فضای آزمایشگاه شیمی، زیست و فیزیک به پژوهش سرا مراجعه میکنند.»
مدیر پژوهش سرا جابربنحیان شهرستان فشافویه فضای ساختمانی این پژوهشسرا را یکی از چالشهای موجود خواند و اظهار کرد: «یکی از مشکلات اساسی که در سالهای گذشته وجود داشت، فضای ساختمانی پژوهش سرا بود که در محل مناسبی نبود و با تدبیر مدیر منطقه و شورای معاونین، پژوهش سرا به ساختمان جدید منتقل شد و علاوه بر مناسب بودن محیط و ساختمان جدید، کلاسهای بیشتری هم وجود دارد تا بتوانیم فعالیتها و دورهها را گسترش دهیم و به حوزههای علمی بیشتری وارد شویم.»
کیوان ادامه داد: «پس از تغییر مکان ساختمان پژوهش سرا، سه چالش و نیاز مهم وجود بهوجود آمده است، امکانات و تجهیزات جدید، دبیران و کارشناسان متخصص و آموزش به نیروهای فعلی، استقبال کم دانشآموزان و مدارس برای حضور در مسابقات و فعالیت ها پژوهش سرا، که لازم است؛ برای رفع این سه مورد، همفکری و تصمیماتی در سطح منطقه گرفته و اجرا شود.»
این مقام مسئول به روند برگزاری کلاسهای پژوهش سرای جابرن حیان تصریح کرد: «کلاسهای پژوهش سرا در دو گروه برگزار میشوند، بازدیدهای گروهی که توسط مدارس هماهنگ میشود و دانشآموزان به صورت اردوهای علمی با مدرسه به پژوهش سرا میآیند و برگزاری کلاس های علمی و آموزشی که دانشآموزان ثبت نام کرده و در کلاسها شرکت میکنند، که در حال حاضر کلاسهای کامپیوتر، رباتیک، زیست، نجوم و داستاننویسی و... برگزار میشوند.»
محمد مهدی کیوان، مدیر پژوهش سرا جابربن حیان منطقه فشافویه در پایان گفتوگو خود نسبت به عملکرد بهتر پژوهش سرا و موفقیت دانشآموزان تشریح کرد: «در سال های اخیر، دانشآموزان منطقه توانستند در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی، المپیاد و دانشگاهها رتبههای مطلوبی کسب کنند که نشان دهنده این است که با وجود اینکه منطقه ما جزو مناطق کمتر توسعه یافته حساب میشود، در هر کجا برای دانشآموزان منطقه سرمایه گذاری شده، نتایج ایده آل و بالاتر از پیش بینی کسب کردیم، از همه مسئولین تقاضا دارم تا دست به دست هم برای فرزندانهای خود در حسنآباد برنامه ریزی و آینده نگری داشته باشیم تا شاهد پیشرفت دانشآموزان این منطقه باشیم.»
خبرنگار دانشآموز: نازنین فاطمه طاهری
ارسال دیدگاه