مدرس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی:

وحدت و انسجام، لازمه کار تشکیلات است

مشهد (پانا) - مدرس سازمان دانش‌آموزی خراسان رضوی گفت وحدت و انسجام، لازمه کار تشکیلات است.

کد مطلب: ۱۴۴۱۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
وحدت و انسجام، لازمه کار تشکیلات است

نرگس درکی، مدرس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی در دوره توانمندسازی مربیان پیشتاز ناحیه۲ گفت: سازمان دانش آموزی، تنها تشکلی است که پایه و اساس آموزش و پرورشی دارد و از حمایت آموزش و پرورش برخوردار است.

وی افزود: هدف کلی ما در سازمان دانش آموزی توسعه مهارت‌های ارتباطی و نقش آفرینی دانش آموزان است. جذب و سازماندهی اعضا و مربیان در راستای توسعه و ضریب نفوذ فعالیت‌های تشکیلاتی در سطح کلیه مدارس، گسترش شبکه دانش آموزی پانا و تقویت شبکه ارتباطی شوراهای دانش آموزی و محلی از جمله اهداف کمی سازمان است.

این مدرس دانش معرفتی بیان کرد: دانش آموزان و همکاران، داوطلبانه عضو سازمان دانش آموزی می‌شوند. تحولات ارتباطی و تحولات رفتاری از پیامدهای اجرایی است. عضویت در تشکل ها موجب ایجاد شبکه ارتباط دوسویه می‌شود و دانش آموزان نقش موثری در این ارتباط دارند.

وی ادامه داد: پیشتازان گام دوم انقلاب، پیشگامان تمدن نوین اسلامی شعار تشکیلاتی سازمان دانش آموزی است. پیشتازان جهادی، شورای دانش آموزی، مجمع دانش آموزی و خبرگزاری پانا زیرمجموعه‌های سازمان دانش آموزی است.

نرگس درکی با اشاره به راهبرد تشکیلاتی پیشتازان گفت: پیشتازان جهادی با راهبرد محوری همفکری، همدلی و همکاری و با تاسی از شایستگی‌ها، دانش و مهارت معرفتی تشکیلاتی اجتماعی مهارت‌های خودآموز و تجربه محور را در بستر کار گروهی فرا گرفته با حضور در عرصه‌های اجتماعی تمرین کرده و در نهایت تبدیل به جریان تربیتی می‌کنند. این گروه، انجام فعالیت‌های پرورشی را به عهده دارد.

وی اشاره کرد: گروه‌های تشکیلاتی شامل امداد و نجات، کارآفرینی، مراسم مدرسه، علمی و پژوهشی، خبرنگاری، بهداشت و سلامت، جهادی، سفرهای تربیتی و فضای مجازی می‌شود.

وی بیان کرد: فضیلت، حالت درونی است که به درجه‌ای از پایداری و ثبات در شخصیت فرد رسیده است و نوعی انگیختگی و علاقه عمیق نسبت به افعال و رفتارهای متناسب را با خود به همراه دارد؛ به همین دلیل کسی که از فضیلت یا منشی برخوردار است، می‌تواند افعال و رفتارهای متناسب با آن را به‌آسانی، با سرعت و دقت مناسب و در موقعیت‌های گوناگون انجام دهد. فضیلت‌های سازمانی در ارتباط با 4موضوع ارتباط با خدا، خود، دیگران و طبیعت است.

درکی در پایان گفت: دیانت و معنویت، عدل و انصاف، راستی و وفای به عهد، عفت و پاکدامنی، عزت نفس، ایثار و نوع دوستی، شجاعت و حقیقت جویی، تدبیر و تفکر، میهن دوستی، نظم و قانونمندی، طبیعت دوستی، پرسشگری و نقدپذیری، تاب آوری و سازگاری، مسئولیت پذیری و مهارت جویی فضیلت‌های ۱۴گانه سازمان است.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار