معلم خیر البرزی در گفت‌وگو با پانا:

کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت کوچکترین خدمت یک معلم است

کرج (پانا) - معلم کرجی که در زمینه کارهای خداپسندانه فعالیت دارد، گفت کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت کوچکترین خدمتی است که یک معلم در رسالت معلمی خود می‌تواند انجام دهد.

کد مطلب: ۱۴۴۰۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت کوچکترین خدمت یک معلم است

معصومه ندری، دبیر هنرستان سعدی ناحیه دو کرج در خصوص کمک های خیرخواهانه به دانش آموزان بی بضاعت در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «کمک به دانش آموزان بی بضاعت کوچکترین خدمتی است که یک معلم در رسالت معلمی خود می تواند انجام دهد. با همراهی همکاران و افراد خارج از مدرسه طی سال های خدمت که در این هنرستان بودم توانستم تا جایی که امکان پذیر است به دانش آموزانی که فقر مالی دارند کمک کنم.»

وی از انگیزه خود برای کمک به دانش آموزان گفت: «قبل از ورود به این هنرستان و کمک رسانی به دانش آموزان بی بضاعت با کمک آشنایانی که داشتم برای جوانانی که مشکلات مالی داشتند و خانواده های کم درآمد، کمک هایی را جمع آوری می کردیم. با داشتن این تجربه وقتی وارد این هنرستان شدم، متوجه مشکلات مالی بعضی از دانش آموزان این مدرسه شدم، بنابراین تصمیم گرفتم به دانش آموزان این هنرستان تا جایی که از دستم برمی آید کمک کنم.»

ندری ادامه داد: «در نتیجه با مدیر مدرسه صحبت کردم که اگر مشکل ندارند با اولیای این دانش آموزان دیداری داشته باشم بعد از دیداری که با خانواده دانش آموزان داشتم. والدین ابراز کردند که وضعیت مالی مناسبی ندارند و رفت و آمد دانش‌آموزان به مدرسه، آنها را دچار مشکل کرده است. برای صحت سنجی این مسئله از انجمن اولیای مدرسه و امور پرورشی کمک خواستم و با من در این موضوع همکاری های لازم انجام شد.»

وی افزود: «بعد از اینکه مطمئن شدم خانواده ها مشکل مالی دارند از همکاران مدرسه کمک گرفتم و مبالغی را هر ماه جمع آوری کردیم که برای این دانش آموزان وسایل مورد نیاز که شامل سبد غذایی، پوشاک و.... است در اختیارشان قرار دهیم.»

وی همچنین بیان کرد: «طی سالی هایی که گذشت با آشنایی که با همکاران پیدا کردیم و ارتباطاتی که با بیرون از مدرسه برقرار شد، توانستیم برای دانش آموزان و خانواده های بیشتری کمک های مالی جمع آوری کنیم که هر ساله موضوع کمک به دانش آموزان کم بضاعت ادامه دار خواهد بود. در سال تحصیلی جدید دانش آموزان تازه ای را هم به لیست کمک های خود اضافه کردیم.»

ندری در پایان اظهار کرد: «امسال هم در حال کمک رسانی به این خانواده ها هستم. از تهیه پوشاک گرفته تا پرداخت هزینه های سرویس مدارس تا پایان سال تحصیلی، به عنوان یک انسال یا حداقل یک معلم که از نزدیک با مشکلات و معضلات آنان آشنایی دارم اگر خدا کمک کند دوست دارم تا زمانی که توان دارم بتوانم چنین کارهای خداپسندانه ای را انجام دهم.»

دانش آموز خبرنگار: پانیذ مرتضایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار