در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

توضیح معاون رئیس جمهوری پیرامون افزایش تعطیلی پایانی هفته

بعید است لایحه افزایش تعطیلات، تا پایان سال در صحن علنی مجلس بررسی شود

تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیس جمهوری آخرین وضعیت بررسی لایحه تعطیلی دو روز آخر هفته در سراسر کشور را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۰۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
توضیح معاون رئیس جمهوری پیرامون افزایش تعطیلی پایانی هفته

دولت در راستای اجرای سیاست‌های کلی نظام اداری مبنی بر نهادینه‌سازی فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و کرامت انسانی و ارج نهادن به سرمایه‌های انسانی و اجتماعی، توجه به استحکام خانواده و ایجاد تعادل بین کار و زندگی افراد در نظام اداری، توجه به اثربخشی و کارآیی در فرآیندها و روش‌های اداری به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات کشور و خدمات رسانی برتر لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری (تعطیلی دو روز آخر هفته در سراسر کشور) را تدوین کرد.

دولت در این لایحه مصوب کرد که ۲ روز پایانی هفته در سراسر کشور تعطیل شود و همچنین میزان کار هفتگی از ۴۴ ساعت به 42.5 ساعت کاهش یابد.

این لایحه پس از ارسال به مجلس در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و نهایی شد و باید برای بررسی در نوبت صحن علنی قرار گیرد.

سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با پانا در خصوص این لایحه اظهار کرد: «متاسفانه این لایحه تاکنون در دستور کار صحن قرار نگرفته و بعید است که امسال بررسی شود.»

وی در تشریح جزئیات این لایحه بیان کرد: «لایحه‌ای که دولت داده تعطیلی دو روز در هفته برای سراسر کشور را در نظر گرفته است. هم اکنون نیز تعطیلی دو روزه در تهران را داریم اما این لایحه برای سراسر کشور است. لایحه تعطیلی دو روز آخر هفته در کمیسیون اجتماعی بررسی و نهایی شده است و باید در صحن علنی مجلس بررسی شود که بعید است تا پایان امسال مورد بررسی قرار گیرد.»

معاون رئیس جمهوری در امور مجلس خاطرنشان کرد: «نمایندگان در کمیسیون اجتماعی نظرشان این بود که شنبه به عنوان روز تعطیل انتخاب شود اما تا زمانی که لایحه در صحن مورد بررسی قرار نگرفته است، نمی‌توان در این خصوص نظر داد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار