معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهریار:

کشف استعدادهای دانش‌آموزان از مهمترین وظایف معاونین پرورشی مدارس است

شهریار (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهریار، کشف استعدادهای دانش‌آموزان را از مهمترین وظایف معاونین پرورشی مدارس دانست.

کد مطلب: ۱۴۴۰۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
کشف استعدادهای دانش‌آموزان از مهمترین وظایف معاونین پرورشی مدارس است

رضا رحیمی فر معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان شهریار، در جلسه فصلی معاونین پرورشی این شهرستان، در رابطه با اهمیت جایگاه مربیان پرورشی بیان کرد: معاونین پرورشی مدارس لازم است به مرحله‌ای از رشد و شناخت برسند که استعداد دانش آموزان را کشف کنند و آنها را در مسیرهای موجود بر اساس نوع هوش هدایت کنند.

همچنین وی افزود: لازم است که اولیای مدرسه به ویژه معاون پرورشی این نگاه انسان‌گرایانه را در خود رشد دهد و بداند که دانش آموز جزئی از خانواده او است؛ با تک تک دانش‌آموزان مانند یک خانواده رفتار بشود و احساس آن‌ها را درک کنند و مانند یک مشاور رفتار کنند تا دانش آموزان بتوانند مشکلات خود را به او بگویند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهریار در ادامه تاکید کرد: اردو و مسابقات تربیتی را در اولویت کار قرار دهید. اردو مهمترین فضا برای تعلیم و تربیت است. در اردو با دانش آموزان دوست شوید تا با تعامل با بخش پرورشی بتوانیم کمک حال دانش آموز باشیم.

رحیمی‌فر تصریح کرد: معاونین بر بخشنامه‌هایی که برای مدیران ارسال می‌شود نظارت کنید و در صورت امکان برای اجرای آن بخشنامه‌ها پیگیر باشید؛ چرا که آموزش و پرورش دو بال مکمل یکدیگرند و با همراهی هر دو بال دانش‌آموز به مرحله رشد میرسد. حتما برنامه سالانه داشته باشید و رابط ارتباط با دانش آموزان باشید تا بعضی از مسائلی که آنها نمی‌‌توانند به گوش اولیای مدرسه برسانند شما به گوش مدیر و معلمین برسانید.

وی در پایان گفت: کودکان و نوجوانان از داشتن مسئولیت لذت می‌برند. وظایفی در حیطه مدرسه را به دانش آموز بسپارید تا دانش آموز در مسائل مدرسه یا غیره وظیفه‌شناس باشد تا در این بعد هم رشد کند و در رابطه با مسئولیت‌پذیری در آینده به مشکلی نخورد. این وظیفه ما و شما است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار