رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان تربت جام:

چرخ صنایع دستی تربت جام با فرت بافی می‌چرخد

تربت جام (پانا) - رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان تربت جام با اشاره به تنوع بالای صنایع دستی در این شهرستان گفت حضور بیش از ۱۶۰۰ هنرمند بافنده باعث شده هنر فرت بافی در دیار جام اهمیت زیادی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۴۴۰۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
چرخ صنایع دستی تربت جام با فرت بافی می‌چرخد

فرامرز صابر مقدم در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: صنایع دستی تربت جام از تنوع بالایی برخوردار بوده و هم اکنون هنرمندان تربت جامی در زمینه فرت بافی، دوتار سازی، سفالگری، سورنا بافی، جواهر تراشی و سنگ تراشی مشغول به کارند.

وی در ادامه افزود: اداره میراث فرهنگی با همکاری دیگر نهادهای دولتی در تلاش است تا با بهبود شرایط زمینه را برای توسعه و اشتغال زایی هنرمندان تربت جامی فراهم آورد، به همین منظور در صدد هستیم تا بسته های حمایتی مشاغل خانگی ارائه دهیم.

وی همچنین گفت: در حال حاضر ۶۴ مکان تاریخی همچون مزار شیخ احمد جام، مسجد خواجه عزیز، آرامگاه قاسم انوار از این خطه به ثبت رسیده و مجموعه فرهنگی رباط جام نیز به عنوان یک محوطه تاریخی، جهت تولید و فروش صنایع دستی استفاده می‌شود که در تلاشیم از این فضاها به منظور شناخت و سهولت هنرمندان استفاده کرده و بازارچه صنایع دستی در مزار شیخ احمد را راه اندازی کنیم.

خبرنگار: امیرحسین استاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار