گرامیداشت یاد و خاطره شهید قربان نظر شجاعی در شهر زیارت

شیروان(پانا) - مراسم گرامیداشت شهید قربان‌نظر شجاعی در شهر زیارت به همراه مادر و برادران شهید و برخی از مسئولان آموزش و پرورش به همراه دانش‌آموزان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۴۰۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
گرامیداشت یاد و خاطره شهید قربان نظر شجاعی در شهر زیارت

مراسم گرامیداشت شهید توسط دانش آموزان با انجام سرودخوانی و دکلمه و غبارروبی مزار شهدا، گلباران و عطرافشانی و دست بوسی مادر شهید برگزار شد.

در این مراسم حسن شجاعی، برادر شهید قربان نظر شجاعی به بیان خاطرات این شهید پرداخت و گفت: شهید قربان نظر شجاعی در دوم خرداد سال ۱۳۴۳ در خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. شهید کوچکتر از من بودند و بین ما خواهری وجود دارد و از نیروهای سپاه پاسداران بودند و در زمان جنگ وارد صحنه انقلاب و دفاع مقدس شدند و عضو نیروهای تیپ کاوه در کردستان بودند. زمانی که از جبهه مرخصی گرفتند، پدر به فکر ازدواج فرزند افتاد. از بین اقوام خواستگاری انجام شد که مرحوم میر بابا سیدی صیغه محرمیت را برای ایشان خواندند.

وی بیان کرد: از زمان نامزدی وی یک هفته ای طول نکشید که تلگرافی برایشان ارسال شد که زود به جبهه برود و از زمان نامزدی تا شهادت ۱۵ روز به طول انجامید.

برادر شهید ادامه داد: شهدا غسل و کفن ندارند و فقط ملافه ای دارند که پوشش آن باشد. این ویژگی شهید بوده که تصاویر شهید در زمان شهادت صحنه عجیبی در خاطر برادر شهید برجای گذاشته است.

حسن شجاعی گفت: در زمان شهادت که ترکش به پشت گردنش خورده بود و خون تمام بدنش را پوشانده بود، دست های حنایی ایشان با خون عجین شده بود. در نهایت شهید در ۶ اسفند سال ۱۳۶۴ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

خبرنگار: نرگس اشرفی زیارتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار